Нямам много представа от самолети, но по някаква телевизия гледах предаване, и казаха, че двойна скорост означава четворно по висок разход на гориво, защото съпротивлението на въздуха скача на квадрат. Т.е. и цената на билета скача с толкова, и ще е предназначен само за доста платежоспособни бизнесмени, за които времето струва много пари. За простосмъртни и за екскурзия до САЩ едва ли ще е практично...
До Инженер Господин "инженер" Ту 154 и свръхзвукова скорост е все едно цветно предаване на телевизор "Опера"!Спокойно може да си изядете дипломата !
При свръхзвуковите самолети риска от разпадане и разрушаване на борда е голям, затова дизайна и системите за сигурност и управление на стандартните самолети е несъвместим с тези на свръхзвуковите. Който иска свръхзвукови самолети да се качи на Ту154 - той може да развие тази скорост. Вярно сигурността куца , а навигацията при базовия модел е бордовия инженер
Никой не иска да коментира тук неудобните истини и факти !!!! БРАВО на коментара на Американски Бизнесмен коментар номер 44
Да, има такова нещо нарича се суб-орбитални полети. Защо не искат ли? Ами защото бизнесмените искат бързи и лесни пари от нещо на готово да вземат и да го продават и не искат да инвестират пари в разработка и иновации на нови технологии, които трябва да чакат с години докато стигнат до работещи прототипи. Къде е по-сладко да вземат откраднат готова разработка и просто да я продават и да се занимават само с маркетинг тя науката и откритията за хора които без пари се блъскат само маркетолозите бич
Диванните експерти, гледайте си европейското, муайте чипса, лочете бирата и се чешете по коремите. Аеронавтиката оставете на училите, можещите и знаещите. Суборбитални полети, ракетни двигатели - как само гръмко и компетентно звучат от устата на лаиците... Защо няма такива - защото става дума за ПАРИ. Като се намери кой да плаща 50000-100000 долара за един редовен "суборбитален" полет с ракетни ускорители Европа-хАмерика ще "изобретят" и возилата с които ще се извършва. А - и редовно да лети :)
А какво им пречи да направят по бързи самолети? Защо се ограничават само до такива ниски скорости? След като ракетите мога без проблем да развиват над 100 000 км/ч. какво им пречи да направят самолет който да лети примерно с 20 000км в час? Може да се направи да излита като нормален самолет от писта и след като достигне нужната височина да се активира отделен набор ракетни двигатели който да го ускорят до стратосферата където има ниско съпротивление и може да се поддържа високата скорост.
Коментарите са типчно по родно му. "Мии туй ни стаа унийй ни стаа, ше помякаме малкой ...ми ии тъй ни стаа за нищу,шот аз много знам и мога,нищу чи съм панелен плъх на 1000 лева заплта ...мяяяк мяк ... ми тъй! Айдя!"
До Остаряла технология ЕЕррр мммм аааа ъъъъ .... Spave X го има заложенокато концепция, ама тука нали си ги плюеете..
До Анонимен 47Удобно, ако има влакове до дестинацията, където отиваш. ЛОшото е, че нямт добро обслужване в тези влакове.
В ЕС започват да спират кратките полети , пък тези свръхзвукови-. От тая есен пускат скоростни влакове Мадрид-Барселона с цени от 10?
Горди, алчни и предприемчиви предприемачи. Факти от история в САЩ, когато е била в зората и разцвета си ядрената енергетика са продавали на деца детски комплекти да си играят с обогатен радиоактивен уран !!! Уникално нали, за да правят пари чичко паричковците, другата уникална иновация в САЩ са убили освен деца и жени бизнесмен предлагал трайна епилация обезкосмяване на жени чрез облъчване със силни дози рентгенови лъчи. ПОТЪРСЕТЕ ОЩЕ И ЩЕ СЕ ШОКИРАТЕ какви чудесии прави бизнеса за пари.
От която искат пари да правят нещо набързо взето на готово да произвежда мангизи. ЗАЩО НЕ ИСКАТ ДА ИНВЕСТИРАТ В НЕЩО НОВО например СУБОРБИТАЛНИ околоземни полети с които няма звуков БУМ, а се лети за под час до вся точка на Земята. За тази цел си трябва иновации и хибриди между самолет и космически кораб.
Държава в която се проищвежда основно локум, найлонови торбички и искуственни елхи хората са суперспецове и по темата свърхзвукови самолети.
Тези самолети са авантюра , всички знаем как се спря конкорда .Не бива да се опитваме да нарушаваме законите на физиката . За да има нулево замърсяване , самолета трябва да е на ток .
Дали ще летим пак по-бързо от звука?Може някои араби пак да засилят някой самолет към някой небостъргач и да го изчегъртат!
До Анонимен С променлива стреловидност на крилата става много тежко и сложно щото заедно със среловидноста трябва да се промени и ъгъла на атака .Крилото да е по напред .Всичко това е по добре да се направи с друго крило и работа със задкрилките при което трябва дигитална авионика с надежден двоен троен компютър. Има много не използвани възможности но ще е скъпо разработването.
18 години след Конкорд: Ще летим ли отново по-бързо от звука?