Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът и как да подадат ток, ако той неочаквано падне.Не разбрах как да подадат ток, ако той неочаквано падне! От къде паде тока от втория или третия етаж? Как се подава ток - кофа с електрони или с лъжичка чаена, супена?Иначе много интересна статия хвърли ме в 60-те, 70-те години по време на техникума! А сега на Витоша времето отлично!
Преди много години имах 1-6литражна бензинова без екстри и за акумулатора имаше много място. Вместо фабричният 44ач бях сложил 85ач. Ама се побираше.Сегашната ми кола е 2.2дизел с претъпкан двигателен отсек.Пак бих сложил по-силен акумулатор от фабричния 105ач, ама няма място. Пробвал съм.
Виждал съм на лада да слагат ,акумулатор от ...трактор.Сериозно.Акумулатора беше в багажника.
Един мухъл се хвалеше че само батерията на теслата му струвала колкото чисто нов обикновен автомобил. Със смяната де.
Виждал съм някои шофьори да слагат акумулатор за камион на лек автомобил...Винаги съм се чудил как няколко хиляди инженера в съответния завод производител не са се сетили...
До УПри по-ниски температури, по-малко ток отдава, заради по-бавните химични реакции. За това е полезно да се пуснат няколко консуматора за 20-тина секунди - напр.фаровете, за да се стопли електролита. И чак после да се върти на стартер.
Не смесвайте понятията. Този път се е постарала! Просто на български смесваме разреждане с друга дума саморазряд. В статията е трябвало да пише, че саморазрядът зимата е по-малък-така е! Ако в колата обаче има много пост.консуматори(компютрии,часовници,аларми..), те го разреждат, а капацитетът пада с температурата при същите консуматори-което е друго. Капацитетът зависи и от годинките и качеството. Най-важно е да изкарвате пари, за да има за нов, не му мислете много.
Аз се чудя защо колите масово не искат да палят зимата, а то било защото при студено време акумулатора им издържа повече... еее, да я бях прочел по-рано тази статия!
Мит 4: В студено време батерията се разрежда по-бързоМного зависи колко е студено и какъв консуматор закачиш. Пробвай да закачиш голям товар на -45 градуса и сравнявай със същия товар и акумулатор на +20. Да видим колко бавно тече реакцията при по-хладно време... гаранция поне 20% по-малко работа ще бъде извършена в единия случай, познайте в кой.
Страхотни идеи в ерата на елктрическите автомобили! Ша взема зда си купя джиесем,вместо телефон с шайбя...
Много "разбирачи" бъркат капацитета на акумулатора със стартовия му ток.Капацитетът се измерва с амперчаса.Стартовият ток се измерва с ампери.Не казвайте в магазина- Дайте ми акумулатор 44 ампера, а 44 амперчаса.Капацитетът на акумулатора може да се сревни (образно) с това, колко вода събира един язовир.Стартовият ток може да се сравни с какъв дебит се излива водата от язовира. Голям дебит- силен стартов ток, слаб дебит- слаб ток.За дизелите е необходим акумулатор с по-силен стартов ток.
Кои са най-популярните митове свързани с акумулаторите?