СОЛАРНАТА ЕНЕРГИЯ ЗА ДОБИВА НА ВОДОРОД , Е НАЙ-ЕВТИНА!МОЖЕ ЛИ ДА МИ КАЖЕ НЯКОЙ , ДАЛИ В БЪЛГАРИЯ СЕ РАБОТИ ВЪРХУ ДОБИВА НА ВОДОРОД ОТ СЕРОВОДОРОДА НА ЧЕРНО МОРЕ , КОЙТО Е НЕИЗЧЕРПАЕМ ПРАКТИЧЕСКИ!ИМА ЛИ ТЕХНОЛОГИЯ НА ДОБИВА МУ ИЗОБЩО!??
Ок ... ами заебете! Нека не правим нищо! Дал ще правим коли на парни двигатели! Все ще изкараш 5-6 кона на нещо с размерите на микробус! 9 км в час е по-добре от пещачка, нали?
До КрисДа си поговорим за Дания и Vestas, тогава. А другото е, че вече имат планове, за огромни батерии, котио да скалдират енергията от тях, за да я отдават когато е нужно. Много близо сме вече. Прекалено близо, за да се отказваме. Някой хора говорят, все едно сме преди 40 години ...
До Анонимен 47Доста? Дефинирай доста? Една изгоряла в кирай и три запалили се, след като някой се нашил със 120 в дърло. Добре, че класически автомобил досега не се е запил при удър, не е имало взривени гаозив бутилки и прочие. И да, давам си сметка. ТЕЦ-овете са далеч по-чисто на единица енергия, ако не си наясно. Подобна е и работата с АЕЦ. Най-малкото, освобождаваш трафик от камиони, дето карат бензин. Другото е, че можеш да вържеш ВСЯКАКВИ източници на енергия в мрежата.
До 43Не знам дали батериите на Тесла изкарват година или повече, но гледем по новините че доста се САМОЗАПАЛВАТ ;-) тия електичкиИ дава ли си някой сметка че тока за тези батерий идва придимно от ТЕЦ-ове. Кое е екологичното?
34, те *** не могат да направят една бутилка з пропан, ти се изцепи. Всяка седмица има новина че в някакъв блок е гръмнала бутилка/и с газ и има жертви.
За производството на водород не трябваше ли да се вложи повече енергия от онази която ще се извлече после? И това го правеше безмислено. Освен ако не са измислили нещо ново...говоря за водорода който се прави с електролиза.
Да сме на ясно - батериите не са възобновяем източник на енергия. Те са носител на енергията, който е ненадежден и податлив на загуби. Да не говорим за солара и вятърните турбини - те са ненадежден източник на енергия, защото като няма слънце и вятър не произвеждат ток. Цялата тази схема с възобновяеми източници е една голяма измама.
Целия дебат е безмислен. В момента има неограничени количества МЕТАН с който и в момента част от автомобилите се движат с обиновенни двигатели с вътрешно горене и почти всички таксита между другото. Какви нови технологии какви открития. Тия батерии са толкова мръсно производство че следващите поколения ще се чудят какво да ги правят като им изтече живота. Вижте каво става с батериите на телефоните.Колко изкарва една батерия на телефон?На колите са същите *** само дето са повече и по-скъпи.
Има и нещо друго - алкохол. Не, не за напиване. За горене. В моемнта вискчи гледат към ел.колите. Там са повечето инвестиции. Но има и такива, които разработва и синтетичек алкохол. Работта е, че в един момент можем да поучим напълно възобновяем източник на енергия, който замърсява много по-малко, дори и от батерии, които щеса в експлоатация по 15+ години.
На водорода проблема му е че трябва да се съхранява под ОГРОМНО налягане, за да може да е в достатъчно компактни размери за съхранение (например) в кола. Това към момента е deal bracker за навлизането му масово на пазар.
""Устойчивият транспорт се характеризира в две направления."Преводът на румата "sustainable" към устойчив винаги ми е бил ... интересен. Танкът е устойчи. Ама да го караш, хич не е sustainable.
"Въпреки напъните на търгашите, нали никой не си мисли,че човечеството ще чака на вятъра хахахаха."https://vestas/en/products/enventus_platform/v162-6_0_mw#!grid_0_content_6_Container
До ГосТПиши ти в Google!Ти си като "биохакерите", дето чели-недочели за CRISPR/Cav9, купуват си нещо от интернета и си мислят, че ще станата като Уйлвърийна от ексмен.
Сега и Кадилак ли правят водородни коли? Яко? А може ли на моята да сложа ... мм водородна уредба?
Руснаците казват, че липсата на инфраструктура за зареждане въобще не е недостатък. Те разработват компактни контейнери с големината на пита кашкавал, които ще се продават в магазинната мрежа. Контейнерите с водород ще могат да се присъединяват един към друг, като с 1 контейнер ще се изминава около 300 км. /лек автомобил/. Руснаците не говорят за навлизане на водородната технология само в тежкотоварния транспортен подсектор, а за цялостно и за ненужността на електрическите леки автомобили.
#30 просто напиши htgr в Google. Тошиба и Фраматом вече ги предлагат като малки модулни системи. Да, и ако трябва да сме точни, съгласен съм за електролизата, но в случая става въпрос за високо температурно разделяне на водата от охлаждане на реактора. Тоест получаваш и електричество и водород. И ефективността на реактора е абсолютна.
Водородът, получен чрез електролиза, не е зелен. Електролизата изисква прекалено много енергия. Възобновяемите източници не могат да доставят необходимото количество енергия. Затова в момента се ползват фосилни горива, които да доставят енергията, а това не е зелено. КПД на възобновяемите източници е много ниско. Това е горчивата истина, за съжаление.
Експерт: Светът се намира пред водородна революция