До ШОФИАз навърших 80 г., следващата година трябва да подменя шоф. книжка, ако съм жив и здрав ще го направя. Изкарах курса 1959 г. , редовно шофирам от 1970г. и продължавам. Миналата зима бех във Франкфурт повече от месец карах редовно без проблем. Ако човек е отговорен и спазва правилата всичко е ОК. Катастрофите ги правят не по-възрастните, а безразсъдните неспазващи правилата за движение.
Много зависи и от здравословно състояние на всеки човек. За съжаление хората на 80 масово са със сериозни заболявания или най-малкото с проблеми със зрението и това ги прави опасни на пътя. Лично аз съм се возила при човека на 70, с диабет и сериозни проблеми с очите и на моменти изтръпвах! Та той понякога не виждаше пътните знаци, светофара и т.н.! Е, как да съм спокойна?
Фамилно обременен съм с диабет и съм на мнение, че хора с определени заболявания, например като диабет и т.н., трябва всяка година да минават на задължителен преглед за да карат возило.Има дни когато се чувствам толкова зле от диабета, че въобще не се качвам зад кормилото, хем всичко е наред с показателите на захарта.Нека да бъдем критични!Освен шофьори, ние сме и ... пътници.
До НобиТи сигурно си супер шофьор и си роден от мъж.Затова трябва да си велик *** с книжка е опасен повече от останалите , полът едва ли е от значение . И като станеш на 75 - да ти вземат книжката и да си влачиш бастуна по земята ....
времето сами спират да шофират - да, ама друг път. Миналата година докато си карах колелото по всички правила, бях ударен от 70+год. неадекватник, който недочуваше, едното му око беше наполовина затворено, а с другото не виждаше. И понеже аз бях от кьоравата му страна, дъртюхата ми се оправдава, че изобщо не ме видял?! Хвърли ме директно върху капака на отсрещната кола, колелото за скраб, разкъсвания по ръката, а ченгето ни книжка можел да вземе, ни на медицински преглед да го прати. Само в БГ!
Стига с тая София.Движението в София си е добре регулирано,така че не се изисква кой знае какви невероятни умения,за да караш в София.Още повече е пълно с жени шофьори.Да не би някоя.п.икла с 1000 км стаж зад волана,да е по-добра шофьорка от мен с 500 хиляди километра.Не съм от София,но съм карал над сто пъти там без никакви проблеми.А и от познатите ми няма някой,който да е катастрофирал в София заради неумение да шофира.
Всички знаем, че шофьорите под 26 години правят най-много катастрофи, но пак дъвчем темата. За възрастните е ясно, когато му дойде времето сами спират да шофират. Не е коректно да се сравняват на еднакъв брой изминати км. Кой причинява повече смъртни случаи? Човекът на 80 години с по 3000 км на година или този на 30 години със 60000 км на година?
Наскоро купих кола карана от дядо,който я е взел на 72г и ползвал докато почине на 88.Имаше само едно счупено огледало и задната врата натисната леко на 2-3 места.Очевидно непребоядисвана.Ама те немскоговорящите,дето помнят Хитлер са си внимателни и дисциплинирани.
Бързат да пишат по темата за шофьорите над 80, щото след коронавируса вече няма да е актуална.
Защо за лични шофьори на мултимилионерите в Англия и другите страни от западна Европа се назначават главно хора над 65 г. ?
100% съм сигурен,че ако забранят на по-млади от 25 години да карат кола над 100 кс,ще има много по-голям ефект спрямо катастрофите и жертвите,възрастните имат по-забавени рефлекси,но го знаят и карат много по-внимателно,никой от тях не дрифти и не изпреварва ляво-дясно,като скиор на слалом
В град като София движението е съвсем различно. Тук на пътя са много коли, трее оглеждане отвсякъде, съобразяване, толерантност, дисциплина. В малкия град може и пиян да седнеш, може да я зae6еш насред платното, нямаш навика да караш дълго в напрегнат трафик. Има си разлика.
Защо трябва с закон да се уреждат такива неща. Всеки възрастен над 70 години трябва сам да прецени дали да продължи или не. Ако се чуства физически здрав нищо не пречи да си кара. Но ако се чувства омаломощен би трябвало да се откаже. Това щее избор за неговата и за останалите безопасност.
Шофьори на 80 г. – безопасно ли е?