Никъде няма да се развие пазара за електрички без сериозни субсидии, просто защото не е конкурентноспособен в момента. Гориш газ за да направиш ток за да заредиш батерията на теслата, която струва 50 000$. Алтернативата е голф на газ който струва макс 30 000$ и гори директно газ/метан.
Субсидии ама за хляб,мляко и месо а не за ВИП играчки.Аз предлагам пък субсидии към заплатите а?
Субсидия за ел мобил значи бедния да плаща за кола на богатия. Грозно е. Просто трябва да се забрани ползването на неизправни коли без катализатори и филтри. Тогава бедния ще се откаже от стария дизел и ще се диша по леко
Сметките не са верни.Ако една Тесла с капацитет 120 киловат часа,минава 400 километра в най добрия случай,излиза че и трябват 24 лева.120 х 0.2 лева.Но в тази трябва да сложим и самата кола, която е над 100 000
М-даа, субсидии при капитализма, разбираш лии, бря то Идно време имсло дотации, ама затуй фалирахме. НиШТо не разбирам значи.
за какво са субсидии .. Европа ще си изрине всички стари електрически коли тука да им се радваме на еко и да се чудиме какво ще правиме със планината стари батерии и купчините желязо
"Без субсидии няма да се развие пазарът на електромобили у нас"Електромобилите са едно недоносче...
Тоя сектант да ми обясни от къде ще вземем ток, при все че първо тока дето го произвеждаме няма да стигне дори за 10 процента от автопарка и второ енергийния ни микс е с над 50 процента ток от въглищни централи. Горим въглища, имаме огромни загуби, пускаме го до зарядните, още загуби. Зареждаме батерии, още загуби... Накрая излиза, че с бензин и дизел замърсяваме в пъти по-малко.
Електричките нито са еко нито е евтино.Веднъж погледнах на една зарядна станция цената - 0,45лв / квтч.С малко сметки се получи,че автомобил с раход 5-6 л /100 км идва на същата цена разход на км .Остава разликата за батерията да си я платиш още един път или изхвърляш целия автомобил.А тези втора ръка за които говори господина ,че са внесени 800 бр. са точно такива.Купуваш евтино, после нова батерия и честито на печелившите.
*** няма, гайда иска. Ние първо трябва да се отървем от старите бензинови и дизелови автомобили, да направим преференции за закупуването на нови такива и тогава да мислим за електрически.
Субсидиите са нужни за жизнено необходимите продукти и производства. А за тези нелепици, електрически автомобили, има конкуентен пазар. Ако са добри, полезни, нужни и харесвани, ще оцелеят и ще се развиват. Иначе ще изчезнат. Аз харесвам дизайна на някои от тези модели, но отричам цялата им технология, производство и експлоатация.
Най-голямата батерия на тесла е 120квтч и осигурява пробег над 400км. 70% от автомобилите в БГ имат годишен пробег под 20000км, т.е. 400км на седмица. Демек зареждаш 120квтч веднъж седмично. Един козлодуйски блок храни едновременно 1000000/120=8300 коли. По 168 часа седмично = 1.4 милиона електроколи. Така че ток има достатъчно. Е не безплатен де. Промишленият ток е на цена 70 лв/1000квтч, т.е. 9лв/120квтч, т.е. 9лв На седмица за въпросната кола.
Хабрине неграмотнико смешен, субсидията антипазарна лоша практика! Поредния умник който иска с нашите данъци върти бизнес. Ел. автомобилите са на пазара, който е достатъчно глупав сектант да ги купува, аз ще си купя такъв автомобил когато технологията се развие и съответно цената им стане конкурентна!
А аз искам, да няма!Защо - защото като си купя подобен автомобил, няма да е като на всички останали. Вижте С класите - хубави коли, ама ... много комерсиални бе! Правят те един ит тълпата! Не е хубаво така!
На сайта на БАЕПС.орг са изтипосали една статия от юни,2015г със заглавие "Над 30 000 ще са електромобилите и хибридите в България до 2020г, прогнозира асоциацията". Иначе имат 35 члена и разни фирми вносители-7бр. Не знам как някой с 35 физ лица и 7 фирми членска маса, изобщо му хрумва да иска чужди пари за се развива нещо, дето било модерно според някой друг, може би! Никакви разчети, числа, сметки, доказателства! Аз не съм против, но да е достъпно и да е без тези опасни акумулатори.
Без субсидии няма да се развие пазарът на електромобили у нас