Да се прожектира на курсистите преди и след учебния час видеа с тежки катастрофи. В Тубата всеки месец излизат даш-кам клипове, които са много поучителни. Толкова е просто. Ако обаче не вдяват си трябва солена глоба(по европейски) и затвор.
Шофирам от 34г. Един съвет към младите шофьори: " Никога не разчитайте на 100% на предимството си"! Има хора, кой нарочно, кой недогледал ще ви го отнеме! И последно, до сега /поне аз/ не съм виждал на паметна плоча да пише : "Умрял с предимство"!
кола и 'кара".Същевременно:Закусва,говори по телефона,гримира се,преви дребни ремонти в купето, разговаря с пътниците,ръкомахайки и т.н.Никой не се досеща, че шофьорлъка е почти изкуство,набор от знания,опит, концентрация и БЛАГОРОДСТВО.Грешка е,че всекиму е необходим личен автомобил от ЕС гробнища.Истина е ,че трябва след(преди,по време) на курса някой с опит,да те води,защото отначало Ти си слепец,опасен слепец и некадърник.Болшинството са такива до гроб!Решаващи са първите 7 години !!!
Теория, практика, друга кола, дрън дрън. Не разбирам защо трябва да пълнят главите на бъдещите водачи с теория. Оставете ги те сами да си я учат. Ако не могат, нямат място на пътя. Часовете по теория ги заменете с междуградско шофиране в мъгла и дъжд, или сняг. Изкарайте курсиста на магистралата, и го накарайте да вдигне 130....Като напълни гащите първите часове, след това ще мисли. А не взел ми книжка, той извън града не кара, и съответно никъде и никога не вдигал повече от 50.
До Анонимен 13На Т- образно нерегулирано кръстовище си мислят, че който се движи направо е с предимство. Едва ли и много хора знаят реда за преминаване през нерегулирано кръстовище!
Учебните коли трябва да са максимално съвременни. Не може да караш курс на кола с технологии от миналото хилядолетие. Като се качиш на нова ще я гледаш като...индианец пишеща машина....
Дядо ми, лека му пръст, едно време казваше - "След първите 50 000 км се научаваш да шофираш, а след първите 100 000 ставаш шофьор"
Изпита, на автомобил 3,5 тона и поне 800 к.с.....понеже "В" категория това го позволява....ще има ли един поне, който да може да потегли да не се омаже след първите метри ?!?...
Изпитът трябва да е като при моторите ... учащият се сам в колата, отзад в друга кола са изпитващите. Комуникацията е по интерком.
Шофьор съм от близо 10 години. Имам професионална книжка и Е категория, но моето наблюдение е, че не младите шофьори не знаят правилата,а точно обратното. Никой с повече стаж не дава мигач на път с предимство, по който се прави завой, никой не спазва правилото за дясностоящ, никой не спира напълно на знак стоп, а пребутва колата и т.н.Също съм на мнение, че глобите за превишена скорост не работят. Не ти ли вземат книжката и не те ли вкарат в затвора, че управляваш автомобил без книжка няма да с
Що да се намалят часовете за Теория , тоа поредния некадърник в ГЕРБ Ток курса въобще не е достатачен за шофьор на категория Б
Най-разумно е да сложат ценоразпис- примерно книжка за кола 5000.Книжка за камион 10000.И кой колкото може да кара. Какво значение има че си вземат изпитите след като не спазват правилникът за движение?
Логика бате...Значи две години те си карат добре, младите шофьори. И изведнъж, на третата година - не им е достатъчно обучението? Почват да се блъскат, забравят кое е спирачка, кое е газ, накъде се върти волана за ляв завой и накъде за десен...Ами, за мен проблема не е в обучението. Нали, чисто логически. А в придобитите навици през тия първи 2 години, водещи до 3-тата. А ние си ги знаем кои са. Като си в Рим, правиш като римляните. Като си в България, караш като българите...
По думите на едното момченце от вчера, което каза "няма как да е на друга кола при положение , че сме учени на тази" . Ами пич значи, трябва да продължиш само в учебния автомобил да седиш цял живот. Дали ще караш учебния или друг автомобил е все тази, или можеш или не можеш да шофираш.
Хора, разберете, че каквито и мерки да се вземат, нищо не помага. Проблемът е във ВЪЗПИТАНИЕТО и ценностната система. Последните 30 години, радио, телевизия, встници, възпитаха едно порпаднало поколение. И от година на година, нещата стават все по-зле.Нима не виждате каква наглост, безпрадонност и незачитане на чуждите права е култивирана у младите ( а и не само). В условията на т. нар. демокрация, избуяха най-низшите пороци и качества! От това трябва да се почне, но няма желание.
Не знам на какво ги учат, но масово не знаят, че дясностоящия и на Т - образно кръстовище е с предимство
Когато аз карах курса за "В" категория, най-голямата кола беше Волга, най-малката т.н. Полско фиатче. Разликата не беше колосална. Сега разликите в габаритите и мощността на МПС-тата, които могат да се управляват с тази категория са огромни. От Смарт през Ферари до бусове дълга база...По мое скромно мнение "В" категория трябва да има подкатегории съобразно мощността и габаритите . Курса изкаран на Астра 55 к.с. не те учи как да управляваш голямогабаритен и мощен автомобил.
Изпитът по кормуване: На различна от учебната кола?