22

Един от Северозапада

преди 4 години

До Богомил Умнико, специално за електрокарите , произвеждахме ВСИЧКО, като почнеш от батерията, електродвигателите, ходовата част, товарните съпротивления, хидравличните елементи и цилиндри, уредбата на високоповдигачите, с една дума-всичко. Ходил съм в завод "6 септември"-София, Електрокарния в Лом, знам какво говоря. А друг е въпроса , кой съсипа тая държава, дето беше на 2 или 3 място в света , по производства на кари.Сега право лопата не можем да произведем.

21

Богомил

преди 4 години

До Анонимен 17,Умнико какъв транспорт на енергия има в електромобила, че да сравняваме загубите при 110 кВ и 48В? А електротехнико, термодинамико и т.н.? Голям проблем, няколко метра кабели с по-голямо сечение, на фона на останалите проблеми?! Като си толкова умен, я ми кажи кой е 4-тият закон на термодинамиката? Който не знае закона на Ома, да си седи дома!

20

Богомил

преди 4 години

ДоСеверозападналия Драги господине, забравихте да добавите, че 75 % от компонентите на тези електрокари бяха от внос 2-ро направление срещу долари.А ги продавахме срещу рубли?!Явно не знаеш за това, защото в "Работническо дело" такива неща не пишеха!Това е една от причините за фалита на България от 1987г срещу кредитите в зелено.Фалитът стана явен през 1990г, когато трябваше да платим 3 милиарда по тези кредити, а БНБ имаше само 200 милиона долара и Луканов обяви мораториум.Съсипахте ни!

19

Анонимен

преди 4 години

Много неща можеше отдавна да се променят само, че на хората с пари това не им изнася.

18

гражданин

преди 4 години

Ше стане, ама няма да стане.

17

друг анонимен

преди 4 години

До АнонименСамо, че тези ,,натрисани ,, електрокари още работят 30 год. след, като са спрени отпроизводство, та даже и държат цена.

16

Анонимен

преди 4 години

До Северозападналия, не си споменал че тези електрокари бяха насилствено натрисани на нещастните страни от СИВ да ги купуват и ползват. Да не забравяме също че японците ги изкупуваха и веднага ги претопяваха да им ползват желязото и оловото от батериите.Найс трай, болшевик!

15

Анонимен

преди 4 години

Онова което пропуска авторът, e че Порше е откраднал изобретенията си от "група руски учени".:D

14

Анонимен

преди 4 години

До 6Абсолютно прав - да прибавя и електротехника!Различаване между максимален к.п.д. и максимална мощност дават отговора! Защо транспортират ел. енегия на 110кV, a не на 48 V?

13

Един от Северозапада

преди 4 години

По време на гнилия социализъм, в България масово се произвеждаха електрокари, пратформени, и високоповдигачи. Ноща се зареждаха, а през деня-не спираха.Идеален вътрешнозаводски транспорт, а платформените-до към 40 км в час вдигаха, съвсем прилична скорокт за такъв транспорт. Но, дойде демокрацията, и вместо да надградим нагоре-ликвидирахме. Сега сме неграмотните просяци на Европа.

12

Коста

преди 4 години

Николо Тесла е правил демо на елавтомобил , движещ се със СЕ /свободна енергия/ от ефира - антена и някакви намотки и усилващи лампи, по описанията. Но всичко е покрито, защото ако го пуснат ще събори световната икономика. Това може да съществува само в един бъдещ свят без граници , със световно правителство, от около 500 млн човека.

11

V

преди 4 години

Тази,,идея,,е внедрена в роуварите. А Порше се опитва да я внедри в немския танк тигър.За да не прави трансмисия за 60 тона танк.Ще има проблеми при завиване с прекалено висока скорост но това не е проблем. Хубавото на ел автомобила е че скороста може да се контролира от системата.Това ще направи автомобилите безопастни ,нещо което герб не искат.Те въвеждат ограничения за много по бавните елелтрически превозни средства но никакви ограничения при бъзите и много по опасни.Целта е да се унищожат ел

10

Анонимен

преди 4 години

По принцип цялата концепция на батериите е сбъркана. Някой ден хората от бъдещето след 100-200г ще четат историята и ще се чудят как е възможно да сме били толкова *** и как не сме успели по рано да видим решението като то е било точно под носа ни.Батериите трябва да отидат в музеите където да правят компания на парните двигатели и двигателите с вътрешно горене.Има други далеч по ефективни методи за производство на ел енергия.Но за реализацията явно ще трябва да се роди нов учен като Тесла

9

Енвайрънменъл

преди 4 години

Българите трябва да станат енвайрънментъл ако искат да ги приемат в голямото цивилизовано англосаксонско семейство, да карат тротинетки и елекрически коли а не дизел, дизелът трябва да се забрани защото не е енвайрънментъл!

8

Анонимен

преди 4 години

Колкото и мнения да изтриете статията си остава лошо написана с никакви обяснения ЗАЩО. Във ВТУ Тодор Каблешков разработваха подобен тип задвижване, но дали го довършиха не знам.

7

ЕС форевър

преди 4 години

По публикацията работи: *** Христова.Поздравления за добрата статия!

6

Анонимен

преди 4 години

тази технология вече се използва при колела и тротинетки

5

Анонимен

преди 4 години

Кой изобщо е позволил на някакво си момиченце, завършило НБУ и с НИКАКВИ познаия по механика, термодинамика, съпромат и ......... да пише статии за автомобили и техника?А, поне ни изчкайте да измрем, нас, тия дето сме ходили на истинско училище, пък чак тогава пишете изсмукани от нямкъдеси статии.Мятайте се на еко-ел-ПЕДАЛетките и си бръмчете, "а мигача оставете на нас" (поне за сега. докато не станете 100%, поне)

4

шофер

преди 4 години

Порше - яка германска кола! Топ на сладоледа! А колата иначе е бензин или дизел. Другото е електрокар.

3

надежда за човека

преди 4 години

Надявам се бъдещето в града да е на ел. тротинетките и колела. Ще е милиони пъти по добре дори от ел. коли. Колите (частни) нямат място в градовете. Поради 100 причини. Тъй като автокомпаниите ще борят с зъби и нокти (лобистки), е необходима гражданска инициатива за да бъдат изтласкани.