До Богомил Умнико, специално за електрокарите , произвеждахме ВСИЧКО, като почнеш от батерията, електродвигателите, ходовата част, товарните съпротивления, хидравличните елементи и цилиндри, уредбата на високоповдигачите, с една дума-всичко. Ходил съм в завод "6 септември"-София, Електрокарния в Лом, знам какво говоря. А друг е въпроса , кой съсипа тая държава, дето беше на 2 или 3 място в света , по производства на кари.Сега право лопата не можем да произведем.
До Анонимен 17,Умнико какъв транспорт на енергия има в електромобила, че да сравняваме загубите при 110 кВ и 48В? А електротехнико, термодинамико и т.н.? Голям проблем, няколко метра кабели с по-голямо сечение, на фона на останалите проблеми?! Като си толкова умен, я ми кажи кой е 4-тият закон на термодинамиката? Който не знае закона на Ома, да си седи дома!
ДоСеверозападналия Драги господине, забравихте да добавите, че 75 % от компонентите на тези електрокари бяха от внос 2-ро направление срещу долари.А ги продавахме срещу рубли?!Явно не знаеш за това, защото в "Работническо дело" такива неща не пишеха!Това е една от причините за фалита на България от 1987г срещу кредитите в зелено.Фалитът стана явен през 1990г, когато трябваше да платим 3 милиарда по тези кредити, а БНБ имаше само 200 милиона долара и Луканов обяви мораториум.Съсипахте ни!
До АнонименСамо, че тези ,,натрисани ,, електрокари още работят 30 год. след, като са спрени отпроизводство, та даже и държат цена.
До Северозападналия, не си споменал че тези електрокари бяха насилствено натрисани на нещастните страни от СИВ да ги купуват и ползват. Да не забравяме също че японците ги изкупуваха и веднага ги претопяваха да им ползват желязото и оловото от батериите.Найс трай, болшевик!
Онова което пропуска авторът, e че Порше е откраднал изобретенията си от "група руски учени".:D
До 6Абсолютно прав - да прибавя и електротехника!Различаване между максимален к.п.д. и максимална мощност дават отговора! Защо транспортират ел. енегия на 110кV, a не на 48 V?
По време на гнилия социализъм, в България масово се произвеждаха електрокари, пратформени, и високоповдигачи. Ноща се зареждаха, а през деня-не спираха.Идеален вътрешнозаводски транспорт, а платформените-до към 40 км в час вдигаха, съвсем прилична скорокт за такъв транспорт. Но, дойде демокрацията, и вместо да надградим нагоре-ликвидирахме. Сега сме неграмотните просяци на Европа.
Николо Тесла е правил демо на елавтомобил , движещ се със СЕ /свободна енергия/ от ефира - антена и някакви намотки и усилващи лампи, по описанията. Но всичко е покрито, защото ако го пуснат ще събори световната икономика. Това може да съществува само в един бъдещ свят без граници , със световно правителство, от около 500 млн човека.
Тази,,идея,,е внедрена в роуварите. А Порше се опитва да я внедри в немския танк тигър.За да не прави трансмисия за 60 тона танк.Ще има проблеми при завиване с прекалено висока скорост но това не е проблем. Хубавото на ел автомобила е че скороста може да се контролира от системата.Това ще направи автомобилите безопастни ,нещо което герб не искат.Те въвеждат ограничения за много по бавните елелтрически превозни средства но никакви ограничения при бъзите и много по опасни.Целта е да се унищожат ел
По принцип цялата концепция на батериите е сбъркана. Някой ден хората от бъдещето след 100-200г ще четат историята и ще се чудят как е възможно да сме били толкова *** и как не сме успели по рано да видим решението като то е било точно под носа ни.Батериите трябва да отидат в музеите където да правят компания на парните двигатели и двигателите с вътрешно горене.Има други далеч по ефективни методи за производство на ел енергия.Но за реализацията явно ще трябва да се роди нов учен като Тесла
Българите трябва да станат енвайрънментъл ако искат да ги приемат в голямото цивилизовано англосаксонско семейство, да карат тротинетки и елекрически коли а не дизел, дизелът трябва да се забрани защото не е енвайрънментъл!
Колкото и мнения да изтриете статията си остава лошо написана с никакви обяснения ЗАЩО. Във ВТУ Тодор Каблешков разработваха подобен тип задвижване, но дали го довършиха не знам.
Кой изобщо е позволил на някакво си момиченце, завършило НБУ и с НИКАКВИ познаия по механика, термодинамика, съпромат и ......... да пише статии за автомобили и техника?А, поне ни изчкайте да измрем, нас, тия дето сме ходили на истинско училище, пък чак тогава пишете изсмукани от нямкъдеси статии.Мятайте се на еко-ел-ПЕДАЛетките и си бръмчете, "а мигача оставете на нас" (поне за сега. докато не станете 100%, поне)
Порше - яка германска кола! Топ на сладоледа! А колата иначе е бензин или дизел. Другото е електрокар.
Надявам се бъдещето в града да е на ел. тротинетките и колела. Ще е милиони пъти по добре дори от ел. коли. Колите (частни) нямат място в градовете. Поради 100 причини. Тъй като автокомпаниите ще борят с зъби и нокти (лобистки), е необходима гражданска инициатива за да бъдат изтласкани.
Ще спаси ли 120-годишната идея на Фердинанд Порше електромобила?