109

Бай Иван

преди 5 години

До ГеоргиКупи си карта - 50 лева на месец за цяла градска.

108

Анонимен

преди 5 години

Хигиената в градския транспорт също е отвратителна. Лош въздух, преотоплено или студено, миризми на пикоч, мръсни, мазни седалки, вонящи клошари с по полвин кубик багаж, спят вонящи по седалките. Трябва от общината да пътуватс транспорта, за да им се изясни картинката. Мръзненето по спирките , а те самите накъде са, хич не го включвам.

107

Георги

преди 5 години

Много просто с кола е по евтино от градския транспорт. Аз изминавам 6 км на отиване и още 6 км на връщане =12 км на ден или с 5л на 100 км бензин 0.6л А95 бензин по 2 лв за литър.За 2 лв отивам и се връщам на ден ,а возя още двама колеги.Ако взема градския с две прехвърляния по 1.60лв =3.20 лв отиване и 3.20 лв връщане =6.40лв на ден т.е. три пъти по скъпо и то само за един човек ,ами още двама . (19.20 лв или 2 лв.)

106

Анонимен

преди 5 години

Защото не са подобрили градския транспорт. Какво значи в работен ден да се чака трамвай 35 минути през зимата и това е всеки ден. Разбира се, който може, ще си вземе колата. За времето, през което ще мръзне на спирката, ще си свърши работата

105

До 110

преди 5 години

Нормите за фини прахови частици за бензиновите и дизеловите с Евро 5 и Евро 6 са едни и същи, т.е. колкото бензиновите замърсяват с ФПЧ, толкова замърсяват и дизеловите, но за колите с Евро 5 и 6, т.е. след 2009-2010 години. Иначе си прав, че замърсяването от колите е малко

104

Гери

преди 5 години

Браво!

103

некой с кола

преди 5 години

Колите са най-малко виновни за финните прахови частици.Те са замърсяване от дизела,а над половината от движещите се коли са на газ(пропан-бутан) и също така една сериозна част от колите с дизел имат филтри(DPF).Но ще им вдигнем данъците вместо да се погледне към начина на отопление доста от кварталите на София

102

???

преди 5 години

Така и не разбрах защо, когато се говори за замърсяването с фини прахови частици в София, някакви все говорят за транспорта, а не за замърсителя - отоплението?!Това означава ли, че ако статията е за транспорта, ще говорим за отоплението?

101

До 104

преди 5 години

Принципно всеки светофар намалява силно пропускателната способност на пътя. На Малинов преди 30-35 години работеше само пешеходния светофар на 43-ти блок и по целия Малинов се шофираше без да се спира. Тогава за единица време минава в пъти повече коли в сравнение със сега, но изглеждаха малко, защото ги нямаше сегашните задръствания. От Деница, където беше, до Орлов мост, ми беше 5-6 минути. През 2005-2008 години ми трябваха вече над 2 часа, само за да изляза на Цариградско шосе.

100

До 99

преди 5 години

Градът ви е на кофти място построен...в котловина.Всичкия дим,изгорели газове и всякакви други миризми си стоят над града при липсата на вятър.Мръсния въздух е резултат на човешка дейност...замърсявайте по-малко :)

99

Реалист

преди 5 години

За да се ограничи отоплението на твърдо гориво, хората трябва да имат АЛТЕРНАТИВА. А на много места в центъра такава няма. В центъра на София е пълно с къщи и улици на които няма ТЕЦ, ГАЗ също няма. Тогава остава 2 варианта, да накичиш къщата с 10 - 15 климатика, инвестирайки 3 самосвала пари, или да използваш старата инсталация за парно, с един котел....Хайде да попитам, защо не се газифицира София...ремонтират се улици, а районите не се газифицират....

98

Истината

преди 5 години

За чист въздух в София трябва да се ограничи отоплението с твърдо гориво и напълно да бъде спряно използването на гуми и всякакви отпадъци за отопление. Всичко останало отвлича вниманието от проблема и води до по-мръсен въздух в София, вкл. басните, че транспорта в София много замърсявал.

97

Анонимен

преди 5 години

Могат да махнат някой излишни светофари и на места и ще се отпуши. Типичен пример е Малинов - след строежа на метрото светофарите се увеличиха, след новото безумно разграфяване на ленти е напълно непроходим в пиковете часове.

96

До Ozzy

преди 5 години

Зоните с платено паркиране увеличават замърсяването от колите. Добре, че замърсяването от колите е малко и това, че се увеличава, не е толкова осезаемо.

95

А 2

преди 5 години

Гетата в/около София бълват денонощно пушек изпълнен с цялата Менделеева таблица + органични отрови....Но за общинарите това е тема "табу" ! Защо ли ?! Много по-ефектно е да се стовари цялото замърсяване върху колите и хората. Тоя гьон суратлък ще ви излезе солен ! Вервайте !

94

До 98 Ozzy

преди 5 години

Много рядко в Центъра на София има наднормено замърсяване. Наднормено е около Факултета, Филиповци, Христо Ботев и още няколко по-малки подбни махали. Оня ден само от в Центъра и около Цариградско шосе нямаше наднормено замърсяване, вкл. и на Орлов мост. За отоплението си прав, но транспорта в София е толкова малък замърсител, че е престъпно да се говори за него, вместо за истинските замърсители.

93

Реалист

преди 5 години

Ако оставиме проблемите като пренаселване на София от селяни и т.н. и погледнеме градския транспорт мога да кажа само едно. 95 % от маршрутите на градския транспорт са проектирани от времето на комунизма, където всички хора от крайните квартали отиваха в центъра на работа. А в момента това въобще не е така. И за да стигнеш от един квартал до друг, или трябва да чакаш един митичен автобус 30 мин. и да пътуваш 10, или за 5 мин. с кола. Трябва мисъл, а не само пари....

92

До 96 Владо

преди 5 години

Навсякъде, където има ограничения по възраст за вноса на коли, средната възраст на автопарка се увеличава по съвсем разбираеми причини. Вместо да се изпишат вежди, се вади око с такива ограничения. При това автомобилите са пренебрежимо малък замърсител при наднормено замърсяване на въздуха в София - под половин процент от замърсяването тогава е от колите.

91

Ozzy

преди 5 години

Екологията не е за ***, а за визионери. За съжаление нашенските зелени тикви ги интересува само зеления билет и ограничаването на колите, а проблемът е доста по-сериозен. Всичко опира до пари. Искаш чист въздух - трябва и да си съгласен с някои ограничения. Като първо трябва да се забрани отоплението на твърдо гориво в София. Трябва да се вдигнат и данъците за старите пушещи таралясници, а влизането с кола в центъра да е платено. Сините и зелените зони трябва да се увеличат.

90

До 81

преди 5 години

Метрото било на 10 минути пеша от Токуда! Това нов виц ли е? Пусни си гъгъл мапс и виж какво ще ти каже. При това там е по най-краткия маршрут, който едва ли много хора го знаят. Писна ми от такива като теб, дето разстояния, които аз ги минавам пеша за 1 час, те да твърдят, че се минават за 15 минути. При това аз доста бързо ходя. Вчера един такъв твърдеше, че минава Сфия от единия до други край за 20 минути пеша, а гугул казва поне 1 час и 40 минути.