случвало ми се е, просто нищо не докосвам, нито газ, нито спирачка, нито съединител. Не знам колко е правилно, но ме притеснява по скоро какво ще се случи не като натиснеш съединителя, а като го пуснеш и си на скорост, ако не си излезнал от водата още или веднага си в друг аквапланик. Иначе полезна статия.
"Не карайте в коловози", това ще е трудно, като се има в предвид, че пътищата ни са масово с такива :))
Именно. Наклона на доста от пътищата е направен не да се отича водата в канавката а да се събира в центъра.... Колите и с бавна скорост стават като лодки...
За образуването на аквапланинг основна вина има качеството на пътя. Наклона на пътя трябва да отвежда водата в шахтите или канафките(ако ги има и не са запушени) и грапавоста на асфалта. В бизките нам държави вече полагат асфалт при който не се задържа вода дори при силен дъжд нещо като дренаж се получава. Гумите са най важни но, напоследък забелязвам че колкото е по скъпа колата толкова са по изтъркани гумите защото "ти знаеш ли колко струва една гума)"
Аквапланингът или хидроглисиране зависи основно от налягането на гумите на колата. Всеки сам може да си я изчисли като умножи 62,2х квадратния корен от налягането на гумите ( в атмосфери). При тази скорост налягането във водния клин, образуван между гумата и мократа настилка се изравнява или превишава налягането на гумата. Тя спира да се върти и започва да се плъзга, т.е. става неуправляема. За това се монтират Anti Skid System при самолетите и АBS при автомобилите.
14), Ами ако се подхлъзна под душа, и по нЕква случайност съм с джапанки, за да имитирам гуми, няма ли опасност;)
Шофер, т'ва не е за жени,... кой ляв.. Кой десен?,!)***, получава се нещо като Завъщане в бъдещето-0 сцепление! Ще плаваш докато се извозишНай- доброто,което можеш да направиш, освен Нищо е да се насладиш на усещането да си поиграеш с волана, върху който нямаш никаква власт и дано да си сам, а по-дано не ти се случва...!!!11) какво става с Шуми..нали не се заиграваш с хоската болка? Аз харесвам Хайкинен, Райеикен, а гумите са въпрос на отб.решение.Ако някой е гледал М.,Дуън на мотоциклет?
Пробвайте: газ до ламарината - аквапланинг - без да пускаш газта, с Левия крак, натискаш спирачката. Леко! Колата заспива!
Затова най-великият пилот във Формула 1 ще си остане Михаел Шумахер. Просто на дъжд ги разбиваше всички. Нямаше никаква конкуренция. Правеше смешен Хакинен при дъжд.
А и лошо време и мъгла дъжд и сняг първото което хлъзгав път и мокър се не дава газ а се кара леко това е елементарно за да няма птп и задължителни нови гуми плюс вериги за снежни условия
Не трябва ли само да намалиш скороста в случая при голяма скорост колата се занася просто само намали скороста без дори да минаваш на по ниска но дори минеш за самата кола щее по добре а не да даваш газ и да набиваш спирачки
Това с връщането на газта при аквапланинк съм съгласен но в никакъв случай не натискайте съединителя и не изключвайте от скорост. А не трябва да се изключва от скорост защото изключвате моторната спирачка. А той ви трябва за убиване на скороста след като сте отпуснали газта. В никакъв случай не натискайте спирачката защото автомобила може да се завърти поради малкото сцепление с пътя.
Полезна статия. Следващата полезна статия ще е КАКА МУТРА ДА ПОСТРОИ КАЧЕСТВЕН ПЪТ ЗА МАЛКО ПАРИ С ОГРОМНА ФАКТУРА!Карал съм до Фюмичино в порой, пътят беше сух!
Това искам да ми го обясни, човек който е преживял аквапланинг!! А ну некъв джурналист, па и аматьор
Вода на пътя: Как да избегнем аквапланинга?