53

Анонимен

преди 5 години

Не съм спец, вероятно така се строи, но на първо фото като гледам доста е голямо разстоянието между двата пилона където е пропадането, освен ако е имало пилон и е паднал, но май няма, не знам на какво се е разчитало, на метални въжета ли?

52

Анонимен

преди 5 години

Хубава страна беше Италия ,преди да влезе в ЕС. След това-обедня,цените се качиха-особено като прие еврото, западна тотално,напълни се с емигранти..Не се учудвам на случилото се.

51

Обществена поръчка

преди 5 години

Като знам, че по същата схема и у нас правят така "ремонтите" ме е страх да мина вече по Хемус...

50

Анонимен

преди 5 години

Бе стоял е доста години без проблеми, докато на място не го обследват, няма как да се каже. Лошите статически подходи лъсват много бързо. Това чудо е оцеляло 50 години. Едва ли е инженерна грешка, по-скоро калпава поддръжка или атентат.

49

Анонимен

преди 5 години

Как пък разбра конструкцията от тази снимка,и определи веднага носещи и неносещи елементи? Да не би да си строил блокчета в Лозенец?

48

Шоп

преди 5 години

Принципно това мосте изглежда доста глупаво като конструкция.Някой се е правил на оригинален, е ба вайки се със статиката и съпромата.Платното е рухнало, събаряйки и горната част на опората.Значи всички тия триъгълници отгоре са само пунт и пластика - повече са тежали, отколкото да крепят нещо.И са концентрирали натоварването, вместо да го разпределят.Нормално нещата се подпират или окачват на параболи.

47

Анонимен

преди 5 години

"Движението било по- натоварено от обикновено" е много тъпо обяснение."Абсолютно вярно. При изчисленията се залагат превозни средства по определен начин и с такова тегло, практически недостижими при какъвто и да е трафик, дори ТАНКОВА КОЛОНА.

46

Анонимен

преди 5 години

"Движението било по- натоварено от обикновено" е много тъпо обяснение.Бъди сигурен че конструкторът е сложил максимален товар при изчисленията,т.е. броня до броня в двете посоки.После е сложил коефициент на сигурност 1.2 или 1.3, може и повече за здрав сън.Тъй че не е товарът причината.

45

тайна

преди 5 години

Вторият мост на Дунав при Видин-Калафат го очаква същото,защото испанците продадоха част от арматурата и железата на бг фирми!

44

Анонимен

преди 5 години

В този случай Сорос и Филип Димитров са виновни.

43

Анонимен

преди 5 години

Продължавайте да се радвате на руските туристи. Путин още 2008 година обяви създаването на спецчасти за диверсии в чужбина. Няма нужда от война - тук ще запалят гора, там ще рухне мост, по-нататък ще избухне епидемия по козите...

42

Анонимен

преди 5 години

Цялата работа е, че подобни конструкции не се правят ИЗЛИШНО здрави. Правят се колкото да понесат каквото е предвидено. Така че е възможно претоварен елемент да сдаде багажа и оттам лавинообразно да се получи каквото се вижда. Без повече информация едва ли сме в състояние да стигнем до верния извод.

41

Хе Хе

преди 5 години

Умората се казва контролиран взрив. Да рухнат и двете крила/рамена на колоната по едно и също време със толкова стомана вътре в тях е невъзможно без помощ. При умора щеше да зависне поне за извесно време и да се завърти не да рухне и от двете страни, като дори не говорим за неподдържана конструкция. Прилича на снимка от събаряне на сграда.

40

Жо

преди 5 години

НАЙ-ПРОСТО казано, "умора" на материала наричаме нарастване на микропукнатините в микроструктурата на материала. Това става при безбройните променливи натоварвания /например вибрации/, на които е подложен материала. И най-качествения материал има микропукнатини в структората си. Въпросът е, че от един момент нататък, след нарастването на пукнатините, те могат да се открият със способите на ултразвуковата дефектоскопия.Така се проверяват машинни части, язовирни стени и други..

39

Анонимен

преди 5 години

ПродължениеЯкостта на умора при стоманата /по спомени/ е някъде към два пъти по-малка от нормалната опънна якост.

38

Анонимен

преди 5 години

"Такова понятие като умора на конструкцията няма. От 20 години се занимавам с проектиране и мога със сигурност да кажа 4е такова понятие не съществува никъде в дебелите книги"Колега, слаб 2 по "Строителни материали".Умора се получава при променлив опън-натиск в елементите на конструкцията. Най-изразено е точно при мостовете, заради големите усилия и подвижните товари.

37

Провидение

преди 5 години

До АнонименТакава жестока душичка си,че ти пожелавам всички твои скъпи роднини да измрат в жестоки мъки,а ти..да се молиш да умреш! Не трябва да сте живи вие наркомани ***!

36

Нели

преди 5 години

До АнонименСлушах един инженер от комисия,наблюдаваща такива обекти по rai tg 24,подчерта че като тоя мост са само още 2 в света. Строен е през 60- те години със стомана..подчерта,че са използвани висококачествени материали и специалисти на високо ниво. Показаха видео,как огромен блок се завърта около себе си и после пада. Този мост е бил непрекъснато под наблюдение и подръжка..но кореспондента от Генуа,след като обясни всичко,каза,че има свидетели,които са видяли огън и после тътен.

35

Анонимен

преди 5 години

Ако е от умора на материала то значи моста е проектиран от ученици в строителен техникум, материалите от които е правен са втора употреба а комисията приемала моста трябва да са я позлатили.

34

Анонимен

преди 5 години

До АнонименДобре,но това не е срутване,а взрив и то не един.