след като и във второто училище не става нормален ученик да се изключва завинаги от училищата в страната.Училището е за ученолюбиви деца , а не за ***.
коментар-отговор на Проблемен (5)Става въпрос за това, че понякога се изчаква злосторникът да извърши по-тежко нарушение, за да се задействат институциите.Имах предвид подобен пример от времето на соца - млада жена-архитект, вървейки по улицата в центъра на София, неочаквано беше получила удар с юмрук между веждите, вследствие на което беше ослепяла.Граждани бяха заловили извършителя още там, на място.Оказало се, че той и брат му са отдавна известни на РПУ с множество дребни закононарушения
Когато попитали извършителя защо е ударил непозната жена без да има какъвто и да е повод, той спокойно отговорил, че искал да изпробва силата на удара си. Така осакатил и направил негодна да упражнява професията си тази млада жена, която в продължение на толкова години е учила и се е подготвяла, за да стане висококвалифициран специалист.Извършителят бил от семейство на нискообразовани работници.И какво наказание е получил? Настаняване в ТВУ.Това се е случило преди около 40 години.
От РПУ обяснили, че са ги наблюдавали в очакване да извършат по-тежко престъпление, за да ги въдворят в ТВУ. Съседите пък казали, че са пропищели от тези момчета,защото те след първите 2-3 ареста се убедили, че нищо страшно не им се случва при залавянето и започнали да влизат в къщите и да си взимат каквото им хареса, като се съобразявали с работното време на стопаните. Ако в къщата оставал пенсионер или малко дете, не се притеснявали да влизат и да грабят.Когато попитали извършителя /продълж./
няколко сърцати татковци могат да се справят като се позоват на Макаренко и на БГ поговорка- "КАКВОТО ПОВИКАЛО, ТАКОВА се обадило" и още на един от законите на физиката- " на всяко деействие, отговаря равно по големина ответно действие".
От доста време съм на мнение, че ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО образование е погрешно, дори вредно. Училище трябва да посещават само деца,на които им се учи и които спазват правилата и дисциплината. На останалите-лошите, неучещите мястото не е там. Това не е звероукротителница. А политиката днес е да вкараш деца всякакви и колкото може повече. Нищо полезно не виждам в това. Сутринта даваха седмокласник, който не може да чете и пише. Явно не сработва образ. с-*** при него. Така само са тормозени останалите деца.
До ПГДокато губим време да гледаме през очите на социопатите, те си бият, грабят, убиват и изнасилват. Не е важно какво си мисли, че му тежи на хлапето, важното е че върши много глупости, важното е че то не знае къде е границата, важното е че то е опасно за оклоните, важното е че расте и в него се оформя характер на престъпник, мислещ се за недосегаем. Такива деца се нуждаят от дисциплина, то не може да се възпита със захаросани разговори, трябва да се приложи сила и принуда.
До 21Съгласна съм,но проблема е, че закона е такъв,че няма сила,която да накара родителите да направят нещо без да са съгласни!Тоест,както обикновено,да му мислят останалите - учители,деца и родители!А нито един не е подготвен и обучен да се справя с това!
Да се организират родителите, да му спретнат едно посрещане след училище с бухалки и лостове. После като изкара 3 месеца в гипсово корито може да му мине мутреенето! После да кажат че децата са носили бухалки за час по бейзбол, а съученика им се е подхлъзнал и се е ударил последователно 30-тина пъти в бухалките на съучениците си :)
До АнонименНямах това предвид. Исках да кажа, че децата са такива каквито ги създадат родителите, че трябва да се работи първо с тях и после с детето. Всяко проблемно дете със своите действия иска да покаже нещо, което му тежи. Трябва преди да сме му сложили етикет "проблемено" да погледнем и през неговите очи. Да видим какво вижда то и какво иска, а не да го сочим с пръст и да го нагрубяваме.
Ще добавя нещо.На проблемните деца наистина им е нужна специализирана помощ, но тя ще бъде ефективна, само ако се ЗАПЛАЩА от родителите на проблемното дете. Защото, ако това дете беше възпитавано правилно, то нямаше да създава проблеми и на всичко отгоре, ставайки център на внимание, да решава, че е недосегаемо!Ако се наложи да плащат от джоба си (или чрез принудителен труд) услуги на висококвалифициран специалист, тези родители много бързо и ефективно ще научат чедото си да зачита околните.
Няма ли баща на място поне едно от това множество деца, чиито родители са подали жалби, а после са решили да спретнат протест?Официалните жалби и протестът са цивилизовани средства за въздействие, но те са ефективни само в цивилизована среда. Ако тази среда не е в състояние да се справи с един малолетен ди_вак, тогава кой би обвинил родител, защитаваш здравето и евентуално живота на детето си?
Абе, не виждат ли,че тази криворазбрана демокрация и толерантност не помага на никого?На тези деца им трябват специални условия и специалисти,които,обаче не са учителите!А какво да кажем за всички останали деца,които изобщо не знаят какво да правят,как да се държат,как да реагират и най-големия въпрос - защо им се налага да го правят?
До АНТИДемокрацията е най-добрия приложим обществен строй измислен от човечеството и тя не пречи с нищо при такива случай да се намери адекватно решение. Това което пречи не само на България, а и на цяла Европа е синдрома на кухата розова лейка или наивно-глуповатата вяра, че всички проблеми могат да се решават с нежност, отстъпки, толератност, солидарност и т.н.
Каво ти прави ножчето на детето.Аз пък си острех моливите със скалпел от тия за многократна употреба или със заострена часовникарска пила. Никой учител не ми е правил забележка и не ми е минавало през ума да оперирам някой съученик.До днес не съм се бил и винаги имам в джба сгъваемо комбинирано ножче
До ПГИ като според теб, родителите му не са го възпитали, трябва да го оставим да коли и беси, като същевременно го обсипваме с любовни слова? Такива хипотези като твойте винаги водят до едно и също - едно голямо НИЩО. Няма да правим нищо, защото хлапака не е виновен, той е жертва. Това какво мислят родителите му няма никакво значение - отнемат им родителските права, хлапака отива в лагер с казармен ред и там разбира от къде изгрява слънцето.
Едно дете е проблемно когато родителите са проблемни, т.е. родителите оправдават действията на детето си без да имат желанието или неспособността да видят истинският облик на дете си...Пример: Как ще дадеш на дете си макетно ножче за подостряне на моливи вместо острилка? Оправдание: Каза ли им, че искат да имат резци за подостряне на моливите!!! Е такава идея няма да ми дойде в главата...да дам макетно ножче вместо острилка! И после децата били виновни!!!
Заради проблемен ученик, родители на протест в Русе