Всеки дето продава акумулатори ми казва че фаровете през деня тормозат намаляват силата на зареждане на акумулатора.Затова бързо се съсипват.
Откакто караме и през лятото с включени фарове след втората година акумулатора е за скрап!Ако някой знае коя партия ни така уреди да напише за да знам против нея да гласувам.
"Хубаво е да се почистят също клемите и полюсите на акумулатора, след което да се провери дали той свързан правилно и най-вече здраво. "Много ми е интересно как ще го свържеш неправилно без да почувстваш "силата", че после и да го провериш. И какво точно ще му проверяваш после???
ИЗМУКА ми се всичката мисъл от статията!!! Ей това наистина не го разбирам "разреждането, което се получава при овлажняване"
''При дизела кое пали нафтата като няма свещи?''Самозапалва се от високата компресия/температура.
Ако генератора/алтернатора и реле - регулатора са ви наред ,не трябва да се притеснявате, че акумулатора ще ви се изтощи ако карате на фарове. Те са пресметнати да успяват да го заредят и със работещи ел. консуматори. Климатика също не влияе на акумулатора.Той взима енергия от работата на двигателя .От включването му само ви се вдига разхода. Друг е въпроса ако сте си инсталирали мощна стерео уредба, крушки с повишена мощност и др. и карате автомобила си със всичките консуматори включени.
ДО 17. При дизела няма бобина за свещите а впръсквателни дюзи. При дизела ток се консумира при първоначално палене с подгряването което става със специални свещи които подгряват до 10 секунди и завъртането на стартера. След като запали двигателя ако не сте включили консуматори като фарове и климатик не товарите абсалютно с нищо акумулатора.Докато при бензиновите двигатели имате постоянна консумация заради бобината за свещите която трябва да подават постоянно ток за да работи двигателя.
От 5-ти. Виждам че някои не са разбрали смисъла на това което съм написал. Кагато има висока консумация като например през лятото фарове климатик бобината за свещите Алтернатора се стреми да добави тока който е изчерпан от акумулатора. При този кръговрат на отдаване и приемане акумулаторните клетки работят при повишен товар особено при бензиновите двигатели. Чували сте израза умряла клетка нали? Ето това се получава когато акумулатора е натоварен до ента степен.ТОВА НЯМА КОЙ ДА ВИ ГО КАЖЕ!
Нищо не разбирам от коли.Има ли някои които да ми обясни защо като карам на фарове ми се изтощава акумулатора?
не знам какво 1/2 са против карането на светлини, ама аз може ли да съм от другата 1/2 които са против карането на фарове за мъгла?Всеки втори светнал де що светлина има отпред. Бонус им прави ако са и на дълги.
къде го акумулатора с 5 години гаранция? Всички ги дават по 2. Ей ме днеска, първа кипра да купувам един, че моят си отиде :)Имам един стар вкъщи, някой от "новите" като реши да сдава багажа го ползвам за оборотен. Ако след 10-12 часов заряд пак дори дава заченки че ще си ходи, замества оборотният ми и в колата се насажда поредният нов.средно 3-5 години ми карат. Казано в пари 35-60лв на година за акумулатор.
Аз съм шофьор от скоро, нямам претенции да разбирам от автомобили, но защо и на мен ми се струва, че в тази статийка само глупости пише... Исках да науча нещо ново, пък то - едно нищо. От коментарите повече разбрах......
Едно време на Ладите (само те), им падаше акумулатора при включени фарове. Затова тези с Лади караха почти до тъмно без да включват фаровете. Поне така ми обясни един собственик на Лада, когато изразих учудването си, че ладите не си включват фаровете навреме, а всички останали коли вече са с включени фарове. Може мнението на номер 5 да е повлияно от това.
До 5.Ами генератора за какво е?Колкото и консуматори да имаш включени,те се захранват от генератора.Който в същото време ти зарежда и акумулатора.
А пък моята 15годишна талига миналата зима ми даде много нисък разход на гориво,почти нищо не е изгорило,тъй като цяла зима си стоя в гаража.
Как за запазим акумулатора си в студа?