25

Анонимен

преди 6 години

Някои гледат, но не виждат. Въглеродният двуокис е газ без цвят и не може да го видите, но това не значи, че го няма. Въглеродният двуокис предизвиква парниковият ефект, който по принцип е нещо хубаво, но когато се натрупа много въглероден двуокис, това вече води до промени в климата, както е в последните десетилетия. Това, че някои виждат само черния дим от ауспуха на някои коли, не значи, че те замърсяват най-много. Тези, които замърсяват най-много не се вижда, че го правят.

24

Неразбирко

преди 6 години

Сега започна да се говори и за фините прахови частици (ФПЧ), но за България нещата не са като в Германия или Великобритания например. В България основен замърсител с ФПЧ е отоплението с твърдо гориво през зимата, което в София замърсява 4-5-6 пъти повече от всичко останало взето заедно и даже неизмитите улици замърсяват два пъти повече от двигателите на колите, а новите коли по Евро 5 и 6 имат много ниски нива на ФПЧ и са еднакви за дизеловите и бензиновите двигатели с директно впръскване.

23

Неразбирко

преди 6 години

Основният замърсител е СО2 и затова толкова години се работи по ограничаването на това замърсяване. Сега когато то е сведено до доста ниски граници, някои започнаха да говорят и за другите видове замърсяване от колите, които все още са доста по-малки замърсители от СО2. В България най-големият замърсител с СО2 са тецовете, като трите Марици водят с много в това отношение. Питайте по-старите хора да ви кажат,че от Витоша София изглеждаше замърсена и преди 60-70-80 години, когато колите бяха малко

22

Неразбирко

преди 6 години

Основният замърсител е СО2. В момента, ако се сравнят дизелови и бензинови коли на един и същ производител, ясно се вижда,че бензиновите замърсяват повече с СО2 от дизеловите, въпреки че нещата вървят към изравняване, като от големите производители най-напред са VW. Примерно Пасат някакъв модел при двигател с еднаква мoщност,при дизела СО2 е 109 гр/км,а при бензина СО2 е 119 гр/км. При други производители разликата е по-голяма, примерно 105-108 гр/км при дизелите и 125-130 гр/км при бензиновите.

21

Реалист

преди 6 години

Има си таблици за допустимо замърсяване с различни замърсители, по различните евростандарти Евро 1, Евро 2, ... Евро 6, съответно за дизелови и бензинови двигатели, както и по вида на автомобила (масата му). Когато някой "разбирач", като номер 19 един, иска да докаже нещо, което на него му изнася, хваща това в което "неговия" двигател има предимство и пише само за това. В тези таблици липсва СО2, който реално е най-големият замърсител, като все още бензиновите двигатели замърсяват повече от дизе

20

Димитров

преди 6 години

Проблемът НЕ Е CO2, иначе може всички да минаваме на двутактови скутери. Хем на CO2 са 1/10 от автомобил... само дето скутера ще отделя 416% повече хидровъглерод, 3200% азотен доксид и 8000% повече въглероден моноксид. Дизелите са малко по ниски като CO2 но са определено по мръсни като цяло, и това ако имаш катализатор, без него са в пъти по мръсни от бензинов двигател

19

един

преди 6 години

До всички "разбирачи" във форумаДизеловите двигатели отделят азотни оксиди и диоксиди, КОИТО СА КАНЦЕРОГЕННИ.Съгласно комисията ЕМИС към Европарламента, 40% от замърсяванията на въздуха се дължат на азотния диоксид /силно отровен и канцерогенен/ от които 40% САМО 80% се причиняват от дизеловите двигатели.За незнаещите - дори и безвредният азотен оксид при попадане в атмосферата се трансформира с силно канцегенният и отровен азотен диоксид.Към незнаещите - кацерогенен т.е. причиняващ РАК

18

sasho

преди 6 години

do 14 ,коментираме кое е най екологично,не най сигурно,то и аз не съм сложил газ но по други причини

17

Анонимен

преди 6 години

Гледах каталог на Сузуки, в които имаше и СО2 - бензиновите имаха около 130 гр/км, а .дизеловите около 105 гр/км, При VW е същата работа - бензиновите замърсяват повече. Не знам как ги докарват почти равни - сигурно сравняват тежките дизелови камиони с леките коли на бензин.

16

Факт

преди 6 години

Големият проблем е СО2, а там бензиновите двигатели замърсяват много повече при равни други условия, т.е. да не се сравнява тежкия камион с малолитражка.

15

КЛАСИКА в ЖАНРА

преди 6 години

А най-много замърсяват *** като набумкат зимата кюмбето със каквото им е попаднало пред очите през деня.

14

Отговор

преди 6 години

До sasho 12 Газовата уредба е за мизерници .Не съм толкова изпаднал.Бомба в колата.

13

Така е

преди 6 години

До Шаран-БГ 8 Ама тази смрад и намалена видимост отголемите камиони движи икономиката бе бунак , не спортните коли к 500 к.с..

12

sasho

преди 6 години

бензина е много по екологичен -особено при нас когато към него има добавена газова уредба

11

Анонимен

преди 6 години

Защо сравнявате само по СО2?Сравнете серен двуокис, сажди, феноли.Сравнете това, че дизелът е много по-капризна технология и много по-скоро излиза от фабричните настройки.

10

Анонимен

преди 6 години

Някой у нас иска да изкара милиони сж това "замърсяване", което целенасочено се преекспонира. За 20 години заради небормалните цени на бензина у нас, накараха хората да търсят дизели. Дойде момента да се удари уж поради "замърсяването". Обаче не са отчели колко взима Суджук паша от Вальо Златев за литър продаден дизел. 1 милиард също някой прибира. И кой ще посмее да забрани дизела? А качеството му е трагично. Ще се поправи ли? Не. Тогава? А миганите през зимата кой ще спре да не горят гуми?

9

Анонимен

преди 6 години

Нов автомобил зареден с гориво от бургаската рафинерия(която и да е от големите вериги), не може да си покрие нормите заложени от производител! Факт!

8

Шаран-БГ

преди 6 години

Ако ти се случи случка, да си след голям камион на стръмен наклон, по тесен път и е невъзможно изпреварване, по-хубаво намали силно скоростта и изостани поне 500 метра!! Ако има отбивка, отбий, пий една вода от тубичката,може глътка кафе от термоса, хвърли един-два погледа на хубавата панорама и тогава потегли. Ако някъде напред забележиш черен дим - не бързай! Това е "твоят" камион !Черен дим и отвратителна воня -това е големият дизелов двигател !! Смрад и намалена видимост след него!!

7

Истината

преди 6 години

И без да се правят специални изследвания е ясно, че вредните емисии намаляват, като реално модерните автомобили замърсяват много малко. Има разлика във вида замърсяване при бензиновите и от дизеловите двигатели, но в крайна сметка може да се каже, че новите дизеловите двигатели замърсяват по-малко от новите бензинови двигатели.

6

Анонимен

преди 6 години

Рядко дизеловите миришат, докато бензиновите по-често миришат.