Ама да не ходят на училище. То няма смисъл зорлем да образоваш хора, които не им се учи нищо. Било то и от пубертат или възраст и т.н.Да си остават така- който иска възприема, който не иска, не иска.Норода го е казал много мъдро - на сила хубост не става.
Литературата е като филмите - има такава за мислене, за изграждане, за провокиране на силни чувства, има и такава, която основно е направена за запълване на свободното време или почивка. Вторият вид няма време да се застъпи в училище :)
Материалът не ги вълАми то за това е образованието е разностранно - да реши какво точно я вълнува (включително и коя литература предпочита). Спор няма, че литература е в училище е по-скучна от криминални/любовни/фентъзи романи...Иначе съм абсолютно съгласна, че няма достатъчно мислене, логически задачи, връзка с някакво приложение и най-вече не се застъпва изграждането на собствено мислене и отстояване на мнение! За това трябва да се наваксва вкъщи.
С такива анализи - такова образование.Като е любим предмет физическото възпитание, само такива часове ли да имат? То пък един интерес, не могат един норматив да покрият мамините тюфлеци, дето ги мързи да дишат.За сведение на "експертите" - учениците не са в позиция да поставят изисквания.Това е право на институцията УЧИЛИЩЕ.
Дъщеря ми е отличничка - да не каже някой гроздето е кисело. Учи, но това което чете, нито я вълнува, нито го помни, нито й е интересно - нещо от друг свят, което няма много общо с действителния. Просто аз искам да учи и тя учи, но не съм доволна от резултата - твърде много учене на факти, почти няма изграждане, изразяване и отстояване на мнение, формиране на собствен текст, наблягане на практическата част и приложение. Сега чете древна и средновековна литература - казва "няма такава скука".
Пък за "моралистите" по-долу, изобщо не вярвам, че никога не сте бягали от час или поне не Ви се искало :), ама не Ви е стигнала смелостта. НЕ на мене тия...
Ади ся - изследването си е съвсем добре! :) Децата са си нормални деца - кой човек обича да ходи всеки ден по задължение (дори и на най-прекрасното място на света)!? Или пък да каже, че предпочита историята пред музиката (дори и да вярно, все пак историята изисква повече усилия). Прекрасно е че почти 100% смятат образованието за важно, това е същественото в случая! Но пък да не забравяме, че има едни 200хил. малцинствени, които въобще не са училище, че да ги анкетират и това е ГОЛЕМИЯ проблем!
Навремето като ученици имахме номинации за "бегълци на късо и на дълго разстояние". Тези първите отиваха най-много до училищното павилионче или до тоалетните да пуфкат цигари, а вторите ходеха до съседния град да пият кафе :)
Ми да бяга...И къде ще отиде ? Да се пули на камерата на телефона и да качва в фейклюк да се прави на "велик" и "фешън"и после асаньор в чужд блок,нож,писък и адио Рио....
"Според експертите, изготвили изследването това показвало, че училището не е адекватно спрямо изискванията на съвременните деца." - очевидно изискването на днешните ученици е да избягат от час и същевременно, за да е спрямо изискванията на въпросните деца трябва да има алкохол, цигари и други добавки... а относно предметите: ами съвсем нормално всичко различно от физическо и рисуване да не им харесва, защото се налага да учат.. а те май май не обичат много... така че не обвниявайте системата!
българския нее майчин как няма да има проблеми.едва се говори новите българи ни превземат .Дете в среда която не му допада затъпява.
В шести клас учебният материал става по- труден.История, география, биология, англ.език, бълг. език(граматика)- натрупва се много информация, която трябва да се запамети. За алгебрата и геометрията няма да пиша. По история- много фактология, дати, имена и пр. Не помня в кой клас се учеше Следосвобожденска история, но там е ад- правителства, войни, политика, партии, интереси...
Всеки втори шестокласник мисли за бягство от час