27

Димитрова

преди 6 години

IQ е ПРОМЕНЛИВ фактор. Има някакви природни дадености, които могат да се повлияят значително от образованието, от средата на живот, от пълноценните социални контакти, творчеството и т.н. Че не е сигурен показател е така, но потенциалът на хората трябва да се развива, а не да се хаби.

26

Анонимен

преди 6 години

25 - Това с високито IQ го хранят на всяка нация. Отделно, IQто се води за непроменлив фактор. Т.е. няма значение, колко се напъваш- не можеш да го повишиш. А освен това, не е и сигурен показател за нищо.

25

Д.

преди 6 години

Като сложат климатици по мизерните стаи, тогава ако искат и до 31 юли да ни държат! Аз съм 11 клас и завършвам след по-малко от две години, но жалко за по-малките, които ще подлежат на кои знае какви още *** промени по-натам.

24

Димитрова

преди 6 години

И последно (че нещо много ми прикипя от тези глупости на МОН): българските деца, започващи 1 клас са с един от най-високите коефициенти на интелигентност в света, а завършващите училище са към края на класацията (само тези, които намерят смисъл да завършат, разбира се).

23

Димитрова

преди 6 години

А 15 септември е традиционен за България. Все гледаме как е по света. За нашия климат, навици, празници и т.н. си е една много подходяща дата. Променете същността и начина на преподаване. Децата трябва да усещат, че на някого му ПУКА какво знаят и могат, как се чувстват и какво се случва с тях след като завършат училище, а не да променяте някакви формални неща напред-назад и да преливате от пусто в празно, за да си мотивирате заплатите. Учениците са ХОРА преди всичко.

22

Димитрова

преди 6 години

Глупост след глупост! За да задържат децата в училище, преподаването трябва да е такова, че да има смисъл. Децата да знаят за какво да го ползват. Дълга есенна ваканция през ноември!!! За какво-нито родителите могат да си вземат отпуск, нито може да се отиде на море,на планина, на ски,на екскурзия. Става само за МОЛ или компютър. Ученето през юни е пълна агония, а същевременно през май (когато учениците са във форма) почти не учат. Правете лагери лятото, вместо да блокирате децата в училище.

21

Дидо

преди 6 години

Пълно безхаберие в МОН! Учебния материал трови нервите на децата ни и на родителите. Децата ни стават все по-болни и травмирани. Намалете съдържанието в учебниците и дайте на децата най-същественото, което да запомнят трайно; Повече упражнения и повторения по урока са нужни да се усвои ефективно; Намалете учебните часове и удължете ваканциите; Не товарете с домашни децата през почивните дни и празниците - мозъкът им трябва да разтоварва; ОСЪЗНАЙТЕ СЕ.

20

Анонимен

преди 6 години

Много по-добре би било да се започва училище на 1- ви септември. Наистина българските деца прекарват най-малко време в училище в сравнение с повечето държави в развития свят. Ако искаме учебният материал да бъде увладян и усмислен от децата без да се препуска през него, ако искаме преподаването да стане по- разнообразно и да има време за проекти е необходимо да се увеличи учебното време. Но това решение трябва да бъде подкрепено най-вече от родителите. Хора събудете се!!!

19

шматка

преди 6 години

Да променят начина на преподаванеВкараха едни помагала във всички предмети и децата просто не пишат.Само заграждат и подчертават.Все едно са на шофьорски изпит.Качеството пада от неадекватното преподаване и занижения професионализъм на учителите.Липсата на учители вече се вижда.Учителката по рисуване преподава и по Информационни технологии.География и История...

18

Анонимен

преди 6 години

МОН оправете си първо учебната безумна програма,а пък после се заемете с ваканциите! Това ли е най лесното за промяна-ваканцията!Възмущавам се от вас!Възмущавам се от абсурдното ви управление!Но все пак, ние сме много объркана държава!

17

...

преди 6 години

Абе стигам до мисълта, че едно е да закараш чевето за лятната ваканция на село един път в годината, ама друго си е да го караш през месец. Колко парички са това няма да обеснявам. За тези които мислят спестят от бензин ще има платени извънкласни занимания :)))) Въпроса е едни пари да се въртят за ученето и децата няма значение :)))

16

Elica

преди 6 години

nqma da e zle da zapochvat n.a. 1.09 kakto e navsqkade po sveta I bez tova materiala e dosta, a vremeto malko

15

Анонимен

преди 6 години

А чия е вината, че са по моловете? Родителите, които бранят бездействието на децата си със зъби и нокти всъщност им правят мечешка услуга. Това да почетеш книги, да помогнеш повече в домакинската работа, да ходиш по- сериозно на някакъв спорт или езикови курсове през лятото, или дори да започнеш някаква работа не е "ограбване" на детството, а напротив, много по- възпитателно от шляене по цял ден и ол инклузив в Гърция, заради което всъщност е цялата драма.

14

Анонимен

преди 6 години

Каквото и да направите, който не иска да учи няма да учи, нищо няма да промените, само ще измъчите повече децата които се трудят цяла година, да се трудят още 1 седмица по жегите ! Чудите се вече какво да измислите, срамота !

13

666

преди 6 години

поставяме каруцата пред коня:(((

12

666

преди 6 години

До ninaУчителите работят доста след 6 юли,така че,това не засяга тяхната "ваканция".По добре се замислете как се провежда учебен процес в класна стая пълна с ученици при 40 градусови жеги- никак....всички ще са заети да се разхлаждат.Това се случва и в юнските по-топли дни,тогава врвтите на класните стаи са отворени за да се раздвижва въздуха и вниманието е сведено почти до нулата,защото се чува всичко от съседните стаи,или в коридора.В 'белите"страни училищата са климатизирани,а ние тук пак

11

Анонимен

преди 6 години

Толкова се радвам, че бях на самостоятелна форма на обучение.

10

Анонимен

преди 6 години

Българското училище,в масовия му вариант,е вредно и опасно за дълъг престой. Въздейства ограничително, запътиленто и здравеунищожително.Колкото по-малко време прекарват децата в него,толкова по-добре за тях. Иначе приципно учението е висша ценност.Но в нашите училища такава дейност почти не се осъществява Тук се зубрят готови правила и фрази и после се задават по тестове, на които ученикът трябва да знае точно какво е написано в дадения учебник и да го "загради".Никакво мислене и творчество. 0

9

Анонимен

преди 6 години

Гимназията не ме научи на нищо. 5,90 успех, 5.50 на двете матури и нищо. Толкова усилия се пропиляха, че не е истина. Не ме научи как да мисля, как да уча, как да общувам, как да взимам правилни решения, как да боравят с парите си, как да инвестирам, как да подбирам приятели и партньори, какво е секс и какво е любов. Научи ме да назубря 50 теми и да бъда отличник. Системата е лесна и скучна. Направена е така, че и *** може, да мине през нея, което е грешно.

8

Анонимен

преди 6 години

Върнете учебната програма и продължителността на учебната година такива каквито бяха преди 1989 година. Тогава децата бяха грамотни и дисциплинирани. От толкова промени вече не знаят защо въобще ходят на училище.