Катастрофата е резултат на ДИВЕРСИЯ- случайно или умишлено прекъсната спирачна система на композицията преди първия дерайлирал вагон.След "скъсване" на изправна спирачна система и локомотива, и всички вагони след него трябва да спрат-като при "внезапна спирачка". В случая- след "аварията"- локомотива и вагоните след него са се ускорили- локомотива е "разтоварен" от дерайлиралите вагони.Това означава,че не са били "включени" в системата и при влизане в по-остър завой естествено дерайлират!
На камиони и автобуси информацията от записващите устройства се пази с години.Ако и при влаковете е така може да се провери как са минавали такива композиции и с каква скорост през това място.Сигурен съм че са минавали често с по голяма скорост.Човека си признава но и казва че не само скороста е причината.За съжаление само той ще го отнесе.Виновните за поддръжката ще излезнат невинни.
До журналята ...!!!Застрахователите тепърва ще плащат. Така че какво ли ще стане с тия 10 млн. лв.? А ако се докаже, че вината е в некачествените жп релси, БДЖ дали имат застраховател? Според мен именно тук е проблемът и то държавата много добре го знаят. Вината е на БДЖ, че линиите е трябвало да бъдат ремонтирани, но не са. Ето за това ги дават тия 10 млн. лв., защото знаят, че тъй като вината е на БДЖ, застрахователят на БДЖ може и да не плати нищо. На снимките ясно се видя, че така наречена
Не би ли трябвало тези 10 милиона лева, които дава държавата да се покрият от Булмаркет? Независимо дали лично от компанията или от застрахователя им? - Ще отнемат ли лиценза за железопътен превоз на Булмаркет, след като се докаже, че влакът е навлязъл с превишена скорост и това е довело до катастрофа с невиждани размери?- Не би ли трябвало сега да се направи пълна ревизия на всички частни железопътни оператори дали спазват всички правила за безопасност? Особено след като представител на железопътен синдикат сподели в ефир, че е "обществена тайна", че частните оператори не спазват прав
Винаги свети забранителен сигнал. За да се даде разрешителен сигнал за влизане в гарата, трябва стрелочникът да е подготвил физически маршрута (обърнал стрелките в правилните позиции) и след това да занесе определени ключове в кантона си и да ги постави на местата им. Чак тогава може да светне разрешителен сигнал. Няма как да има промяна в положението на стрелките, тъй като същите не могат да се въртят без ключовете. А ако се извади ключ от плута в кантона, то веднага сигналът се сменя на забранителен. Няма как да има промяна в сигнала, без да са завъртени съответните стрелки, тъй като
На место двете стрелки са цели (не са пострадали от инцидента) и са обърнати за маршрут в отклонение към трети коловоз. Това говори, че стрелочникът е подготвил физически маршрута. След това, за да отвори входния сигнал, той е трябвало да сложи ключове в пулта. След като стрелките са завъртени за влизане в отклонение, значи входния светофор може да се отвори само за влизане в отклонение (скорост до 40 км./ч.). Следователно, маршрутът е бил подготвен преди да се отвори светофора за влизане в гара
След като стрелката се обърне в необходимото положение от нея се изважда едно метално устройство, което хората от железопътния бранш наричат "ключ". Този ключ се носи в кантона на стрелочника, където се вкарва в пулт на осигурителната инсталация. Този пулт е предвиден така, че за подготовката на всеки отделен маршрут трябва да се вкарат точно определени ключове, които отговарят на съответното положение на участващите стрелки. След вкарването на тези ключове в пулта, маршрутът се счита за подр
Има си ограничение на скоростта, което трябва да се спазва. При разрешени 40 км/ч е карал със 71 км/ч. Знаем защо станаха множество катастрофи с автобуси взели човешки животи. Знаем и какво казваха и водачите на автобуси ....всички бързат....
главният коловоз е номер 2. А от всички репортажи и изображения от дронове виждаме, че коловоз 2 е непокътнат и върху него няма нито едно ж.п. возило. Оцелялата/откъсналата се част от композицията е спряла спокойно на коловоз 3 пред приемното здание. Освен това, ясно си личи, че цистерните са дерайлирали от коловоз 3 (след втората стрелка) и са повредили основно коловоз 3 и части от коловоз 4. Следователно, няма никакви основания да се твърди, че е имало обръщане на стрелка под влака, тъй като всички локомотиви и вагони са отишли към коловоз 3.
Тоя машинист изгоря ,живота му си отиде в един миг ,но Б.Б. си направи рекламата за пореден път ,че даже стана и почетен селянин на Хитрино ,
Не разбрахте ли , че фирмата е офшорка зад която стои Цеко ! Нещата са ясни както и Щастливеца,който не се обработва вече 10 години за да може този м.о.ш.е.н.и.к да си пълни хотелите в Банско , но къде е ДЪРЖАВАТА !!!
Стари, морално недопустимо за 21 век. Тези съоръжения са скъпи, защо не са частни. Като държавата няма пари, ще има чужди инвестиции.
Работил съм 30 години като машинист на дизелов локомотив 04-та серия. От личен опит мога да кажа че нещо в самият вагон цистерна не е било наред в ходовата част. Неможе локомотивите да минат без проблем след тях и другите вагони и точно 6-та цистерна да излезне от релсите! Просто без причина няма как да са случи. Имат ли пъдръжка тези цистерни и кой е отговорен за подръжката им? Колоосите преглеждани ли са за износени колела? При частника едвали се обръща на това внимание! Той гледа да печели!
Поне има достойнство да застане пред камера и да разкаже за случилото се.Много на негово място биха се изпокрили като мишоци,както обикновенно става.А къде са другите виновници?Причините за катастрофата май са комплексни?!Защо ли им е да се занимават,нали намериха с кого да си измият ръцете!
Вината е на пропадналата фирма в която работи.Техника от преди 70-80 години.Всичко счупено,ръждиво закрепено с подръчни средства за да работи.Релсов път подобен на такъв до изоставено бразилско или индийско село.И некви нещастници дето карат талигите за 500-600 лева.Крупна сума.За толко пари трябва да са минимум космически пилоти.Нали така?Никой от собствениците на фирмата няма да признае тези факти.Ното отговорните за средновековните релси.Машинистът е виновен.Дигнал е 15 в час повече.
Машинистът от влака-убиец в Хитрино: Трудно е да живея!