Половината от рейсовете в София имат кондуктор? Това нещо ново ли е, поне до преди 2 години нямаше и 1.
Защо трябва да се коментира ?! Нямаш пари - не използваш градски транспорт! За най - бедните, безплатен превоз, но със старите превозни ....Става ли така?!
Аз живея в град в които си плащаш и се возиш, не си плащаш и не се возиш.Не съм чул някой да е глобен с сериозна глоба ,но нямаш билет не се возиш.Няма оплакващи се ,всички си купуват билет.Гледам в София е друга системата с изключение на метрото в която системата е такава.Учат ги да се возят гратисчии, след като ги научат почват проверките и се стремят да съберат максимално от глоби.След като станат редовни пътници отново започва обучението на гратисчии.И така в цикъл.Интересна тактика.
И въпреки многобройните гратисчии, се купуват и поддържат нови автобуси, сравнително редовни са, което говори, че има пари. Според мен полезно ще бъде да се засили контролът и да се намали цената, пак ще влизат същите пари, но ще подейства възпитателно.
Не знам защо пишеш изобщо, голямата гордост, че не си купуваш билетче, като да вземеш близалка от дете.
До до 24Има си начини да ги укриеш и да се ги вземат, като ще цакаш държавата, поне го прави качествено ;) Иначе тези миши разсъждения не са много по-различни от "преклонена главица".
Пак да прочетем за "добрата" практика според СКГТ. На ромите гратисчии им предлагат да си купят билетче. На останалите гратисчии им се предлага избор - глоба 20 лв или акт за 100 и се преследват със съдия изпълнител до смърт. Това доколкото си споням противоречи на конституцията на РБ. Или конституционния съд трябва да се самосезира или омбудсМая (не за друго, но за София говорим) да вземе да свърши нещо.
До Инструкции за гратисХа-ха, жестока логика! Съгласна съм, че пътищата са под всякаква критика, но тогава не си плащай данъците, какво общо има градският транспорт.
До Инструкции за гратисНо ползваш услуга градски транспорт? Понеже не се налага да се качваш след показване на билет или карта, ползваш услугата гратис? Интересна логика. Колкото до пътищата - за съжаление е така. Само сигнали и активно гражданско участие му е майката. Иначе докато сме овце, ще ни стрижат.
Най жал ми е за бедните, съвестни хора, които се редят на опашка, за да си платят сметките на време и по-скоро ще ходят пеша, отколкото да пътуват гратис. И шампанско да ви раздават в градския транспорт, пак ще си намерите оправдание да не плащате, плюете управниците, но сте същите!
170 000 всички знаем, че гратисчиите са поне 3 пъти повече. Другото важно е, че са им писали по 1 акт за 100 лв или по 1 глоба 20лв това е еднократна печалба, другият път няма да ги хванат. Това няма да ги накара да си вземат карта за 50лв. Ако направят картите по 20-30лв за цялата градска мрежа повечето народ ще си вземе, тъй като ако картата е на цената на глобата никой няма да рискува да плати цената месечна карта за 1 пътуване и печалбата е ежемесечна. За 3 месеца ще изкарат много повече !
неща. Или контролът е тотално занижен, или работят по 1 ден в годината /максимум 2/. Аз например почти не пътувам с такъв транспорт. В работен ден, в 8 вечерта смених 3 превозни средства. Дупчих билет за 2 от тях, защото /нормална българска черта/ се качих спонтанно в 3-тото. И какво, ако имаше РАБОТЕЩА контрола, общината щеше да получи още 0.80 лв. Но според мен основната загуба идва от *** жители на града. Сигурен съм, че това може да бъде преборено.
Спират да качват ромите без билет по автобусите и ще пътуваме в нормална среда. Ако дупчат билети или покажат карта, ОК. Толкоз. В противен случай не им се позволява да потребяват услугата. Ако трябва с по 2-3 кондуктори в 72 и 83 да пътуват. Да измерят по тези 2 линии колко приходи има. Не дават, нали? Да се покажат някакви анализи, коя рентабилна, коя не? Нищо няма. Една изплюта новина, че са глобени х брой гратисчии, при положение, че всеки ден се проверяват толкова? Това може да означава 2
почти всеки ден пътувам с трямвай 18 от Орландовци до Лъвов мост. Всек път в трамвая има гратисчии, предимно *** но и доста българи. Качват се контроли - възрастни жени с измъчен вид и като намерят един без билет, започват да му мърморят на главата и да го карат да слезе от трамвая. През това време другите гратисчии със хилене се измъкват на първата спирка, а разправията със хванатия продължава, докато и той се измъкне. Не съм виждал някой да плаща глоба. Може би един от 100 хванати плаща
По мои наблюдения от познати/приятели, много често тези, които имат финансова възможност (примерно карат скъпи коли и случайно понякога ползват градски транспорт за удобство) не си купуват билетче, а когато се наложи плащат глоба с лека ръка. Решението е просто- докато не си купиш билетче да не можеш да се качиш, толкова ли е трудно да се направи!
От наблюденията ми мога да кажа, че на един глобен се падат 5-6 разминали се с глобата - контролата винаги се хваща за един по-слаб, а около него няколко се изнизват или са толкова нахални, че контролата ги избягва. Братята няма какво да ги коментираме, ако има и един глобен за цялата година, това ще е някакво софийско чудо. Да сте виждали контроли в автобус 72 в "Красна поляна" някога???Истината е, че вместо 1 милион лева могат да се събират 20 милиона лева повече от глоби.
Бедни? Гратисчии пълнят хазната с 2 млн. лв. за година