30

????

преди 8 години

OfпостКак се отговаря на глупав въпрос????

29

41

преди 8 години

До Бих искалА, кой да му даде аспирина, ако е на улицата? Изобщо ти 'онанимния' и 'void'-а си пишете тук, колкото да не заспите...

28

Бих искал

преди 8 години

Мааалко поне да се помисли преди да се тръснат глупости в кибер пространството :Има ясно уточнение "До идването на линейката!!!" При инфаркт за 8 мин един спокоен глас може да помогне твърде много ------1. запазете покой - физичен и психичен и 2 Вземете аспирин ,Примерно .3 след минути линейката пристига!А може би и още ценни съвеит от картата!Кое му е лошото?!?!

27

Онанимен

преди 8 години

Бих искал демонстрация как лекуват по телефона инфаркт или инсулт, човек, който си е глътнал езика или трябва да му се направи отвор в гръкляна, за да може да диша. Как се спира кръвотечение по телефона, дишане уста в уста...

26

категоричен!!!

преди 8 години

Void!!Подкрепям те на 102%!!!А Пишещите коментари показват само неоправдан негативизам и невъзможност да схванат замисъла на статията ,камо ли нещо по- сложно!!!Нее работа на "обикновения човек" да спасява ,но може да помогне !!!

25

Е, пиша коментар!

преди 8 години

До voidЗа алергичната реакция питам!Всеки гражданин може би със себе си трябва да носи инжекция урбазон, която да използва при нужда...??? А, дали е урбазон - не съм лекар?Хората са безралични и не им пука и дори не знаят, че да се обадиш на спешният телефон е безплатно!А, вие очаквате да оказват първа помощ с инструкции по телефона!!! Хахаха! Смях в залата!Междувпрочем, да спорим тук е безсмислено. Аз не съм хейтър и каквито и още глупости да изпишете тук, няма да има отговор от мен!

24

Е, пиша коментар!

преди 8 години

До voidМило хейтърче, седящо си и дращещо на PCто си. Няколко пъти ми се е налагало, като обикновен гражданин да звъня за хора в безмощно състояние и вярвай ми(ако искаш), но никога не е било за насрано бебе :) Вярно е, че от 112 винаги всичко се е случвало много бързо, но и аз знам какво да кажа, без да съм медицинско лице. Просто съм обучена от старият режим да оказвам първа помощ. :)Питам, за онзи обикновеният човек, който няма знания и се страхува - той как да реагира!

23

void

преди 8 години

Това което предлагаш: да бяха осигурили повече линейки и лекари с адекватно заплащане. Например: уплашена млада майка звъни на 112 защото бебето и плаче и прави странни движения. Пристигналият след 8 минути спешен екип и високоплатен лекар установяват че бебето се е наакало и памперсът е под налягане, което притиска коремчето му. Опитният лекар успява да се справи със ситуацията и докато избърсва изпръсканото си с кафяво чело дава указания на майката, които можше да получи и от 112. Не е решение

22

Анонимен

преди 8 години

До ВЕЩИЦАТА Ама като майстора плочкаджия за банята и ти каже : За 2 дни ще я направя-2000 лв за работа,материалите отделно,го намираш за нормално и не пишеш в нета.

21

void

преди 8 години

До Е, пиша коментар!Ако беше инвестирал половината време за писане на възмутен коментар във внимателно четене на новината (или препрочитане - явно в твоя случай се налага), щеше да откриеш отговора на своя въпрос. А именно - ти, обикновенният човек, ако не искаш човека да умре пред очите ти, като звъннеш на 112 ще отговориш на няколко прости въпроса, от които ще зависи каква помощ е необходима на пострадалия. И докато чакаш екипа ще получиш и указания как да му помогнеш и какво да не правиш.

20

Е, пиша коментар!

преди 8 години

Не ми стигнаха "символите" да си задам въпроса!Вместо да се вкарват някакви измислени кодове, да се бяха осигурили повече линейки и лекари с адекватно заплащане, от онези *** наречени "политици", които с дебелите си *** търкат и смърдят в удобните кресла в народното събрание, президентство и министерски съвет и единствената им цел е да се обогатяват на гърба на хората!В началото на въпроса ми става въпрос за първите няколко живото-спасяващи минути!!!Срам ме е, че живея в тази държава!

19

Е, пиша коментар!

преди 8 години

Искам да знам, аз като един обикновен човек, който си ходи по улицата ... и пред мен някой получава инфаркт...ражда...или получава алергична реакция от нещо си... Искам да знам, аз обикновеният човек, като звънна на 112 и докато там определят цвета на кода на повикването и докато дойде линейката, аз как да помогна, ако не искам човека да умре пред очите ми?ПИТАМ И ИСКАМ ДА ЗНАМ!Вместо да се вкарват някакви измислени кодове, да бяха осигурили повече линейки и лекари с адекватно заплащане...

18

до 26

преди 8 години

Въпрос на гледна точка : лично на мен ми се вижда правилно спешността да бъде категоризирана.На всякъде по света е така.Твърде много компетенетни хора са ангажирани в изграждането на правила за оценка .На мен ми вдъхва доверие.....

17

До 26

преди 8 години

"На база на телефонно интервю диспечерите ще определят спешността на повикването и доколко е застрашено здравето на пациента. Класифицирането ще е с цветови кодове - червено, жълто и зелено."На мен това ми прилича на поставяне на диагноза ... не знам.

16

до 24 Вряно

преди 8 години

Но да видяхте някъде ......... че ще се поставят диагнози?!? Аз не вядях......."че се дават съвети въз основа на алгоритъм.Има много долекарски съвети ,които са само полезни.Между другото това се прави от десетилетия .......диспечерите бяха добре обучени фелдшери ,които почти на 100% се ориентираха правилно .....Сега не откриваме топлата вода,но просто си има хора отричащи и изопачаващи всичко полезно.

15

До 23

преди 8 години

Идеята би била добра ако има екип от лекари, които да организират и преглеждат всяко обаждане. Хора с опит и години обучение. Такъв човек може да определи кода на спешност и да реагира адекватно. Да не говорим колко успокоително би подействало присъствието на квалифицирано лице. Идеята някой да си играе на лекар лично мен ме ужасява.

14

До 21

преди 8 години

Ще има невежи изморени диспечери, без медицинско образование, които ще се опитват да сглобят нещо от "наученото" от тези карти. Резултата ще е подобен на call центровете на мобилните оператори, където всеки въпрос е посрещнат с "амиии...". И кой луд ще иска да работи това ? Отговорността да поставяш диагнози по телефона е огромна!

13

разбира те ли???

преди 8 години

Намерението е да бъде контролирана ситуацията до идването на екип. Кое е лошото в това??? Не го ли правите сами като прибягвате до съвета на самоминтелни съседи??? или в аптеките само по симптоми и ..... объркващо .самолечение ?!?!Бъдете справедливи и коректни към самите себе си и не саботирайте всяка полезна инициатива!! За това сме на този хал!!!

12

Помислете!!!

преди 8 години

Ще има указания следващи алгоритъм!!! Това е много полезно - съобразено с оплакванията на пациента да му се дадат първите указания ,това е до лекарска информация ,защото най- големите грешки стават точно в тези моменти:Пример: Дете в гърч /да не дава господ/...знаете ли какво правят близките ?!?! Напъват се да му вкарат пръст или нещо подобно в устат или го тръскат!!С което гарантирано задълбочават гърча........правилното е да се разбхалят нежно дрехите , да се постави в странично положение и

11

ДА ДА

преди 8 години

ПРЕГЛЕД ОТ РАЗСТОЯНИЕ Е НАПЪЛНО ВЪЗМОЖНО НО ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО КВАЛИФИЦИРАНИ ТРЯБВА ДА СА ТЕЗИ КОИТО ПИТАТ ЗА ПАЦИЕНТА КАКВО МУ Е, ЧЕ ДА ОПРЕДЕЛЯТ ТОЧНА ДИАГНОЗА ПО-ТЕЛЕФОНА И ДА ДАДАТ ПРАВИЛНО ЛЕЧЕНИЕ!!!-------ЕДИН ГО БОЛЕШЕ СТОМАХА И НЕ ХОДЕШЕ ПО-ГОЛЯМА НУЖДА КАТО ЛЕКО МУ ПОМОГНА РИЦИНОВО МАСЛО ЗА ПИЕНЕ НЯКОЛКО ЛЪЖИЦИ НО СЕ ОКАЗА ПОСЛЕ, ЧЕ ИМА ПЛЕВРИТ!-----------ТОВА ПО ТЕЛЕФОНА КАК ЩЕ СЕ ОПРЕДЕЛИ ДАЛИ ИМА СЪРДЕЧЕН УДАР ИЛИ ИНСУЛТ ;)------А ТЕЗИ ОТ ТЕЛЕФОНА ЩЕ СА СПЕЦОВЕ ПО ВСИЧКО :D