Тъпо е да я закриват. Тя може да стане туристическа атракция не само заради местността през която минава, но и заради междурелсието й. В цяла Европа дали има действаща жп линия с междурелсие 760 мм? С малко акъл и повече поддръжка може да се използва
Не гледайте само късите разстояния от Велинград до София и Пловдив,защото до далечни дестинации Бургас и Варна,бавната скорост на теснолинейката се компенсира от бързите и експресни влакове.
Може да ви се види смешно, ама точно защото е станала прекалено социална придобивка теснолинейката затова и може да изчезне. Понеже придобивките никой не смее да пипне , да не бъде възненавидян с всичките му политически последствия. Жалко след толкова дълъг и славен живот да си отиде по такива миризливи причини. И защото няма кураж един да се изправи и да каже "Царя е гол", т.е. по тази и тази причина е неефективна, и затова така постъпваме. Ама друг е сценария в продължението.
Бе, еееееей. Какви местни хора, какви ученици, прегледи, обществени услуги и дрън, дрън. Тия всичките ползват намаления и безплатни карти. Ние туризъм ще развиваме тука, туризъм с богати туристи, да си пътуват с кеф, да не им се пречкат разни местни. Ще я направим луксозна със скъпи билети. У целия свет за тесно се плаща повече. А тука има и екстри, планини, клисури. Колко струва такова пътуване из Алпите знае ли некой. Па като речем по-нататък и ще я приватизираме теснолинейката я. На рейса!!!
Червен бряг-Оряхово закрита на 15 декември 2002 г.;Варвара-Пазарджик закрита 01.10 2002 г.;Генерал Тодоров-Петрич разширена;Кочериново-Рилски манастир закрита началото на 1960 г.;Каспичан-Каолиново-Тодор Икономово закрита през 1964 г.;Радомир-Кюстендил разширена;Пионерска пловдивска железница - възстановена;Ахтопол - Бродилово - Кости - демонтирана през 50-те.
От Велинград съм и само като ученичка през 80сетте години на миналия век съм ползвала влакчето. Наистина Чепинското дефиле е уникално красиво през всички сезони, а до Добринище също. Вярно е , че се движи почти празна. Нека намалят влаковете, но да я оставят за атракция. Но аз си спомням как миришеше в нея и тази миризма изобщо не ми напомня за хубавите гледки наоколо, а ако и хората се къпеха по/често картинката щеше да е друга....
все ще се намери някой "столичанин" да оплюе малкото красота която ни остана след "демокрацията". както се отделят държавни пари за софийските "арени"(не потребни за България), така е наложително да съществува и ТЕСНОЛИНЕЙКАТА ползваща е от ВСИЧКИ БЪЛГАРИ !
Теснолинейката няма тоалетни, защото съвсем спокойно можеш да слежеш в движение от първия вагон, да си свършиш общуването с природата и да се качиш на последния вагон.
До 50 1во - не обиждай! 2ро - къде си обикалял с рейса за 1.5 часа (миналата седмица пътувах до Пз с рейса 14:30, стигнах в 15.20!)? 3-то къде включваш времето за престой на гарите в това твое пътуване? Имаш поне 10мин престой и чакане на връзката! Няма място за сравнение рейс-влак, пътувал съм много и с 2те в студентските години!
Аз пътувах с въпросното влакче преди няколко години. Беше лято и в интерес на истината имаше доста хора, главно месни. Скоро си мислех, колко хубаво ще е ако може някой път пак да повторим пътуването, а те щели да го затварят. Ще е жалко, наистина е огромна атракция, а и преодполагам удобство за месните жители. Ако наистина е толкова губещо и спирането му е неизбежно ще бъде огромна загуба.
Всички Вие дето викате дайте да дадете/атракции романтики и т.н/ що не се обедините и не направите едно дружество и да вземете да стопанисвате Вие тази линия. Сигурен съм , че на идеи сте супер но за изпълнение нямате дупе. и пак ревете къде е държавата ама тя държавата кое по напред. Влакчето е супер ,но не се ли намери инвеститор както се каза вече в музея.Паре за екзотики няма . и не Ви е виновна държавата а обстоятелствата аре да бегам че ще си изпусна влака
Това е супер атракция! Да се пуснат повече влакчета и реклама! Парите да се вземат от поредния ненужен стадион в София за един спорт, в който не ни бива.
Ти обаче си голям лъжец!! Защо заблуждаваш хората??? Аз лично пътувах с автобус от Пазарджик до Велинград. С цялото обикаляне стана към час и половина пътуването. Да не говорим за всякаква липса на комфорт в мизерното бусче. Даже и парно нямаше. С влака е час и половина до Септември. И от септември до Пазарджик е точно 10 мин. За какви 2.5 часа говориш, ***???
Тези вагони, дори обновени са на 40 години!!! Морално остаряла техника! Това се клатушка като каруца по черен път, за какво удобство говорите? Срейса до Пазарджик е 1 час, с влак е 2.5 часа? Е за какво си говорим? Човек който си цени времето и здравето никога няма да си причини пътува с влак до Пз. Само някой заблуден пенсионер може да се излъже.
Толкова и разбираш ти. до Септември е по-малко от час и половина и след рехабилитация ще стане и по малко. Вече почнаха да подменят вагоните. Ползвай си личния автомобил като стане 3.50 бензина. Вие в балкана само вятър в главите ви. без грам мозък
С това мислене и ти се за музея явно. Как може изобщо да не разсъждаваш. Не виждаш ли на автобусите цените бе. 5.50 за 40 км до Пазарджик в едно тясно бусче и пътувах час и половина. На това ли викаш евтино и бързо???? Със съвсем малки инвестиции с влак може да се стигне и по бързо, дори и с прекачването в Септември.Ти скоро виждал ли си го. Знаеш ли че вагоните са напълно рехабилитирани, като е подменено абсолютно всичко без рамата. И са по-добри от които и да е автобуси. Скрий се наистина
ами ще станем бе ***, стига си ревал. нали всички се бием в гърдите че България е много хубава, много красива, че е Швейцария на Балканите, какво стана бе ***. ти май си от гадните комунисти. а Германия и Швейцария как станаха Германия и Швейцария, знаеш ли ***. с много труд и без никакви кражби ***. със съвест и с човешки манталитет, а не не с тъпо, просташко - чалгарско поведение и не с подскачането ЗНАЕШ ЛИ КОЙ СЪМ АЗ??? да знам , един от милионите простаци обитаващи скапаната Б
Теснолинейката – романтика или необходимост