6 пъти за две години подавам сигнал за 2 изоставени кочини! И на двете в началото на 2018 им сложиха стикери и от тогава до сега все още си стоят. За това, мечтая за зелена зона да разкарат всички *** от периферията на центъра.
Много е лесно. Трабва да се вдигнат данъците на трошките, нямаш платен данък, колата се рапатрира веднага, не може да замърсява обществено място. Някои бил в чужбина, да си плати данъка, що не си зареже в чужбината така бракмата. Много е евтино да имаш кола, взимаш за 500лв голф, правиш първа гражданска и преглед общо 100лв и после караш цяла година ,като 3-4 от времето си без гражданска. Като мине годината изоставяш бараката и не ти дреме. поне 4-*** съседи са на тоя принцип.
Проблемът е хем сложен, хем при желание решим за 3 дни!1.Малoумниците от ГРОБ махнаха половината парко места в София, без да дадат алтернатива.2.Трошките са малко и малък проблем: при желание - слага се на ВСЯКА (не само "трошка") кола седяла повече от 2-3 седмици на едно парко място предупредителна табела, после директно (без адмнинистративни процедури) на БЕЗПЛАТЕН паркинг извън града и там вече ако не си я потърси някой до примерно 1г. се задейства сложната процедура по отнемане и унищожава
Бай *** си купува втора бричка, за да си пази с нея мястото пред блока, докато кара първата...
Паркирането на тротоари и зелени площе в България го има, защото не се прави както се парви по света - всяко подходящо за паркиране място се прави на паркомясто. Тротоарите се стесняват, за да се паркира до тях, а не върху тях. Зелените площи, които стават за паркиране се асфалтират и се правят на паркоместа. Затова там не паркират по тротоари и зелени площи, а в България паркират. Сега бях в Италия и тротоарите бяха от с 50-60 см ширина, за да може да се паркира до тях, а не върху тях.
До Яживял съм достатъчно време в Италия и ZTL зоната се отнася дамо за историческите центрове на градовете. За да няма проблеми на границата на тези зони са изградени огпромни подземни и надземни паркинги, където цените на час са в порядъка на 1,5 до 3 евро. В останалите части на градовете има паркометри и като спираш си плащаш на време иначе скоби и глоби.
Аз от доста години не съм виждал такива в СофияАко се движиш само в центъра, няма и да видиш, там всичко е зона. Мръдни малко извън зоните и ще започнеш да виждаш :)
Реално автомобилите в София са доста малко, но няма закрити паркинги, за да ги махнем от улиците, както е в ЕС. Това създава погрешната престава,ч е колите са много, а те са доста по-малко от колите в подобните на София градове в ЕС. Същото е и с движението - задръстванията в София са пряко следствие от изключително лошата организация на движението и паркирането, а не че колите са много, както изглежда на пръв поглед.
А защо не ги глобяват за паркиране по тротоарите и зелените площи?Пред мен беше спряло *** с черен нов внос джуган, окото му не мигна, чемайка с количка трябваше да излезе на булеварда та да мине.И това пред ареста където има камери, този си беше директно за ареста.
А как е в Норвегия, как е в Норвегия. Има ли колеги форумци от Норвегия да се включат да разкажат как е в Норвегия, как са решили въпроса в Норвегия да направим и ние като в Норвегия да се оправим.
Много яко е, когато някое от п.расетата казва на другите п.расета в кoчината - не мога да ВИ търпя мръсотията и се дистанцирам от с.винските ВИ навици! Ако може всички освен мен да си разкарат "новобогаташките" коли от улиците, много ви моля! ХА ХА Като взема една тояга малеее....
Предлагам да въведем лихтенщайнския почин, само така ще се опраяим. В Лихтенщайн колите на всеки пет години се сменят с нови и се рециклират.
Оправията е само като в Италия. Синя и зелена зона в целия град. Паркираш и плащаш. Като ти е скъпо продаваш колата и се движиш с обществения транспорт.Сега София е задръстена с коли, които се ползват два-три пъти месечно но са паркирани пред блока и създават проблеми. Не притежаваш ли гараж ще си плащаш на Общината тъй като улиците са Общинска собственост. Не съм длъжен да седя в задръстванията заради статуса ВИ на новобогаташи с коли на повече от 20 години.
Какво да правят хората, Бълраия е опустошена страна, в провинцията няма работа, а хората трябва да ядат за да живеят, хлябът е по-силен от всичко. Къде да отидат - или в София да работят на чорбаджиите които повечето са чужди дошли заради печалба да наемат евтино българи или да ходят на Запад да мият улиците и да слугуват. Нямат пари да си платят парното и тока, какво да правят със старата трошка, къде да я "рециклират", това струва пари.
Няма основание кола с платен данък МПС да се премахва от общината от улицата, независимо дали колата е минала ГТП или не или дали има или няма застраховка.
Около половин милион жители на София са постовнно живеещи в чужбина. Когато са заминали, доста от тях са притежавали лек автомобил, който е паркиран на улицата, защото в София такава беше и все още е политиката на общината - не се строят закрити паркинги и гаражи, а се паркира на улицата или на изградените открити паркинги до улиците. Е, като стои пет години в чужбина без да се връща в България, автомобила му вече не е минал ГТП и няма застраховка, но е технически изправен и не е трошка, Данъка
Проблемът може да се реши бързо и лесно, но управляващите не искат. Ако се даде бонус от да кажем 7 000 лв, както е в Румъния, ще се закупуват много повече нови коли. У нас бонуса може да се обвърже с даване стара кола за скрап. Дори временно може бонуса да е 10 000лв., ако се дадат две коли за скрап.
14 хил. трошки в София, паркоместа липсват. Но и не може да се махнат бързо!