Покачването на броя на ПТП се дължи не толкова на слабата теоретична подготовка, а по-скоро на това, че всеки като се качи в колата и се смята за безсмъртен и със свръхшофьорски сили. Казва си "Аз съм толко' як, на мен т'ва не мож' да ми се случи".
Само искат пари да правят, 90% от курсистите изобщо не ходят на тези часове. Трябва да си голям *** за да не можеш да завършиш курса й с 10тина часа, аз лично съм присъствал само на 8 но имам книжка и смея да кажа че познавам над 95% от теорията
Не ми разправяй, че нямало задръствания, понеже съм шофирал в Париж.... айде мини за по-малко от час по Елисейските полета, покрай арката и продължи по Шарл де Гол между 5 и 6 следобед....
В България, докато ни управляват мутрите, всякакви подобни промени, ще доведат единствено до намаляване на нормалните шофьори по пътищата и увеличаване на относителния дял на мутрите. С други думи предлаганите промени са в услуга само на мутрите, чичто собственост са и тези шофьорски курсове.
Колега, в над 10 милионен Париж, където всеки кара кола и където рядко се вижда повече от човек в кола (освен ако не са български или арабски туристи), та там никога не стават такива зверски задръствания както в София.И за второто не си прав - карам близо 20 годишна кола - в перфектно състояние, която ще съса шушоните на повечето нови "резачки". Така,че не годините правят колата, още повече,че "новите" коли вече са изчислени да издържат максимум 6-7г. след което се разкапват, *** пък са лъскави!
Пропуснал съм :Другото което според мен трябва да се направи е --контрол-- на младите и неопитни шофьори от по-възрастните! А иначе до сега имам над 100 000 км и то безаварийно. Разбира се проблемите са много и не могат да се решат от раз. Основното което трябва да се прави според мен е : Да пазим другите на пътя като се надяваме и те да ни пазят нас. Знам, че е трудно изпълнимо, но все пак се надявам позитивизма да победи. Четох че средно годишно умират по 1100 души. Нека се пазим нали!
ако за тези часове ако ги научите да си пускат винаги мигачите и да гледат в огледалото за обратно виждане пак ще е добре.съмнявам се.
Лично според мен проблема е от прекалено многото коли на пътя. Станаха много достъпни и сравнително евтини. Сега за 1 000 лв си купуваш някоя бракмичка на 20-на години и няма ядове щом си платил гражданската, данъка, винетката и си минал технически преглед. Това последното понякога си е жива магия. Документите наред колата не е! Другото което според мен трябва да се направи е на младите и неопитни шофьори от по-възрастните. Моя баща беше на дясната седалка в първите ми 1500 км!
Има само и единствено точно 2 правила по пътя:1. Правилото за десностоящияи второто е НЕПИСАНО : "НЕ ПРЕЧИ ПО НИКАКЪВ НАЧИН НА ДРУГИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО"Не скачайте веднага: Светофарите важат еднакво за всички, така, че не би трябвало да се разглеждат по-специално, а всички останали знаци са само пожелателни и предупредителни, стига да не нарушават правило 1 или 2.Помислете малко и ще видите, че съм прав. :)
Аз смятам, че преди теоретичната и практическата част, кандидатите за шофьори трябва да бъдат отсявани по още няколко критерии:- ниво на интелигентност (поне над 85)- бързина на реакциите - установяване на психическото състояние. нерваци и агресивни типове изобщо не трябва да бъдат допускани до курсове.Мисля, че при такава отсявка, количеството ПТП-та ще бъде намалено драстично.
Един колега, поради липса на кола в Б-я се научи да кара (служебната) кола в Европа. Всички го предупреждавахме да не се позовава на опита си от Европа, защото по българските настилки сцеплението на гумите е нулево. Ноо, не се вслуша и още първата седмица в Б-я се "надена" на един отзад, за щастие без много сериозни последици.
Не теория, а практика трябва да има. Видях миналата година как ги учат сега. Един завой не могат да вземат. За какво се плаща на инструктори, като после истинският курс го провеждахме в домашни условия.
Пълни глупости!!! Има 5-6 важни знака и 5-6 абсолютно важни правила (повечето даже незаписани в закона) и това е! Всичко друго са пълни глупости. Цялата теория се учи за 1 час, НООО после ШОФИРАНЕТО - тук отиват месеци и години а доста хора никога не се научават.
И какви са основите и смисъла на ЗДП:да се кара безопасно за всички.То това и без закон трябва да ни е ясно..какво толкова има да се мъдрува...Самопрактика му е майката и то в натоварените улици на София..Практика до припадък,до като не му затреперят краката върху ***....После е много по лесно като излезе сам да кара..
Изкарал съм книжка 94 г. Имаше теория и полигон(6 часа), кормуване 19 часа градско и 40 км извънградско. Полигона се състоеше от: змейка назад между колчета, естакада, паркиране назад м/у две коли(т.н. софийско паркиране), паркиране назад, влизане и излизане от квадратен гараж, тунел. Тези упражнения са необходими и наложителни за водача, защото утрешния ден ще му трябват в реални условия. Ако не ги знае, тежко и горко. Освен това трябва да се учи що е скорост и спирачен път, дистанция и др.
на път широк колкото 2 български магистрали има място за всеки и за бавно каращия и за бързо каращия а не тук да се пъплим по пътища където 2 коли едвам се разминават и светофарите да светят 15 секунди зелено и после 60 секунди червено и всеки да бърза да мине през тея 15 секунди и половината минават на червено
проблема до голяма степен е и до големия брой автомовили и какво сравняват с преди 15 години когато на 15 4овека е имало 2 автомобила а сега на 2-*** има 1 автомобил? Второ пътищата ни не са пригодени за толкова много коли затова стават и много катастрофи по кръстовища и тнт! Давам пример в САЩ има учебни автомобили но може да се учиш и на собствена кола и после отиваш на изпит само и започват да карат от 16 годишни и няма толкова катастрофи макар че колите са им мощни защо е така? Ами защото на
Мерки отпреди 20 г. възпитават бъдещи шофьори?