До АнонименТе са по -икономични, ама имат и недостатъци. Доста по-скъпи са за ремонт и поддръжка, шумни и вибриращи.-----------------------------------------------------------------------------Ти последно на голф 1 дизел ли си се качвал бе? ВИБРИРАЩИ - щи се смеят и децата !
Те са по -икономични, ама имат и недостатъци. Доста по-скъпи са за ремонт и поддръжка, шумни и вибриращи.А зимата в града докато загрее парното и ти си пристигнал умрял от студ.
Разни тука печкаджии на изживяване ни рекламират технология от на баба ми времето, на която дните са преброени. Дизелът е като комунизма - много "хубаво", но няма да се върне.
До АнонименКойто се е качил на дизел не е слязъл от него.-------Айде бе! Не думай. Все повече народ ми казва: "Дизел - никога, никога повече!"
До: номер 35И аз така! Потвърждавам!Освен това не е случаен факта, че всички военни машини са дизелови!Да сте чували за бензинов танк?Или пък танк със газова бутилка?
И аз така (като Рудолф) гледах на дизела с подозрение и почти презрение. На нещо като отживелица, като парните локомотиви.Но откакто се качих на дизелова машина - не искам и да чуя за бензин! Ми колата мърка като котенце. Освен това е учудващо пъргава. За икономии дори не мисля - сега има нови HDI, тинтири-минтири, не се развалят и са вечни!Освен това са безопасни, докато бензиновите и газовите са истински бомби на колела!
Освен, че дизеловият двигател е по-икономичен от бензиновия двигател, дизеловият по-малко замърсява въздуха, точно обратното на разпространеното схващане. Единственото, с което дизеловия замърсява повече от бензиновия са азотните оксиди, а при фините прахови частици замърсяват еднакво малко при колите с Евро 5 и 6. Най-важното замърсяване е с въглеродния двуокис, а с него бензиновите обикновено замърсяват с 50% повече от дизеловите.
Ей тези откриха, че КПД-то на дизела е по-голямо.Учи се в 9-клас.Ама журналистите имат къса памет, ако изцобщо са учили.
До: номер 28Може да е за отопление, ама има и витлови самолети със дизелови двигатели!А най-големият и най-мощният е корабен дизелов двигател на Вартсила, от Финландия!
Купих си дизелова кола от магазина. За 10 години навъртях 400 000км, все още не знам за какво се вдига предния капак освен за течност за чистачки. Като извод мога да кажа, че колите нов внос са с много върнати километражи и извънградското шофиране почти не амортизира колата.
По-икономични и по-скъпи за поддръжка. Дюзо, маховици, депфери - да обяснявам ли колко струва туй чудо, ако се прецака?!Дизел има сметка единствено, ако е на нова и сравнително нова кола и ако караш много - 15,000 км на година и отгоре.Иначе бензинът си е краля на горивата.
Бях противник на дизела и винаги съм спорил в полза на бензина! Докато не пробвах един ден и напук си взех дизелак! Ми ще ви кажа повече не искам да чуя за бензин и газ!!!! Нямам вече ядове с замрънали изпарители зимата и заемане на част от обема на багажника от газови бутилки! И резервната гума да се търкаля в бягажника! Разбира се не натоварвам никого с моето мнение!!!
да, по-икономичен е, но съвремения дизел е по-скъп за подръжка, изисква по-хубави масла, горивния филтър често е доста скъп, чувствителен е към качеството на горивото и надеждноста му е гола вода защото има много сенсори по изпускателната система, адблу дава също много проблеми и тн... аз съм голям фен на колите, но с ръка на сърцето мога да кажа, че друго освен електричка не бих си купил в бъдеще...
Газта е за ***,голтаци и бакшиши,кеф цена няма ,съвременният дизел евро 5,6 по нищо не отстъпва на бензина в повечето случай скъпите ремонти са в следствие на задкормилното устройство.
Епа така е КПД то на бензина е ниско! Но пък да знаете, че КПД то на електрическия двигател е над 94% Така, че нека се движим в тази посока! Само от това, че КПД то е по виско ще има бая повече спестявания от гориво!
Дизеловите коли са по-икономични, но защо?