43

Анонимен

преди 6 години

Този от Талин, така и не каза има ли някакъв ефект за замърсяването, безплатният транспорт. Говори, говори, но нищо не казва, значи няма, а нали точно това е целта на безплатният транспорт - да се намали някакво замърсяване, неясно с какво. Или може би целта е била по-високи данъци ...

42

Край

преди 6 години

Имам приятел - собственик на автомивка на самообслужване. Та той разправя - българина много обича колата си и като я мие направо я гали както и жена си не е галил след медения месец.

41

До 38 Край

преди 6 години

Защо се описваш? Не си интересен.

40

Край

преди 6 години

В белия свят плануват и споделени коли - нямаш кола а с кредитната карта си я взимаш от улицата - ползваш и оставяш пак някъде на улицата.Знам за един дето планува да шие кожена тапицерия на Рено Лагуна от 2003г. Дизелак.Дизелова кола на човек с дизелово мислене без турбина.

39

До 36 Край

преди 6 години

Смешен си. Знаеш ли какъв е процентът на хората, които отиват на работа в колело, пеша или с градски транспорт в различните градове на Европа? Има такова изследване. На първо място е Стокхолм с 93%, а останалите 7% с кола. На второ място са София, Букурещ и Белград, с 75-76% без кола на работа и 24-25% с кола. Градове като Амстердам, Осло, Хелзинки, Копенхаген са с 50-60% без кола, а има и градове с 40% без кола и 60 % с кола.

38

Край

преди 6 години

В белия свят хората плануват автономни коли / нямаш кола а си я поръчваш и тя идва да те вземе и те кара където и кажеш/.Българчето това не мооо го вдене. То иска да ръгне третия зъб и с *** газ да опръска "балъците" на спирката /то и майка му там ама.../

37

До 32 Край

преди 6 години

Спомням си, как София свършваше на 100 метра след хотел Плиска, а сегашните Младост, Дружба, Люлин и т.н. ги нямаше. Тези жилищни комплекси, в които сега живее половината София и те ли са проектирани преди 100 години? Да не би Край пак да се е объркал и те да са от преди около 30-40-50 години, строени на гола поляна.

36

Край

преди 6 години

Във всички големи градове на Европа става модерно придвижването с Колело, Пеша, тротинетка, ел. мотопед и ел кола или поне хибрид.*** чака евтиния ГЛ или Кю от Италия да га тури на тротоара пред панелката или в градинката и после да реве че тротоара е лунен пейзаж и че не мият улиците.

35

До Край

преди 6 години

Колко по-стари са колите в София. Според доклад изготвен по поръчка на Столичната община, колите в София са доста нови. Най-старите коли, които са на над 20 години са 6,5%, в Берлин колко са? Най-новите коли в София, тези до 5 години са 12,12%. В Берлин колко са. По груби сметки средната възраст на колите в София е 11,5 години, в Берлин колко е, 1 година ли или може би са на по 1 месец средна възраст.

34

Край

преди 6 години

Замърсяването се е заел да замърсява интернет и бълва лъжа след лъжа колкото да опонира.

33

Анонимен

преди 6 години

Преди години едни там в Англия, не можеха да приемат машините, които току-що бяха навлязли в живота и им обявиха война като ги трошеха. Наричаме ги лудити и това започнало около 1811 година. Сега 200 години по-късно, Край обявва война на автомобилите ....

32

Край

преди 6 години

Да колите в София са повече от Берлин и ДА тук те се движат по-малко. НО тук са по-стари и София е стар град с градоустройство от преди 100 години а Берлин е построен наново след 45 година.

31

Замърсяването

преди 6 години

Реалността е, че в София колите са малко,много малко, а ако душат Край, то това си е негов проблем. Съвсем други са проблемите с колите в София, но Край се е вторачил в сламката и не вижда гредата в окото си.

30

Замърсяването

преди 6 години

Много по-важен критерии от брой коли на 1000 човека от населението, което е притежание, е колко се движат тези коли, т.е. брой изминати километри на човек от населението за примерно за едно денонощие или една година, а там София твърдо е окупирала последните места в Европа с много малко изминати километри. В Берлин нека наистина колите са по-малко в сравнение с София, но ако за година там колите изминават по 20000 километра на човек от населението, а в София 2000 км, къде колите са повече?

29

Край

преди 6 години

София живее в диктатура на автомобила. Колите ви душат, отнемат жизненото ви пространство и даже трепят НО глупавия човек ги има за върха н технологиите и понеже това е единственото нещо което е управлявал в живота си /жена му не го слуша/ глупчото го боготвори.

28

Край

преди 6 години

Българина не се интересува, че децата му няма къде да играят, че баща му не може да мине с бастуна по тротоар щото е пълен с "коли". Българина реве ако има дупки по пътищата. Дивото първично племе обожава колата. Като децата. Лошото е че са на по 30 40, 50 години. *** инфантилността не го пуска.

27

Замърсяването

преди 6 години

Малко са големите градове в Европа с по-малък брой коли на 1000 човека в сравнение със София. тези два-три града Край всеки път ги изброява, но не е сигурно, че там наистина колите са по-малко, защото няма данни от КАТ за броя им в София. Това 560 на 1000 жители за София не е ясно какво включва. Край пропуска по-важните неща, например, че за да има по-малко коли, трябва да има добре развит градски транспорт, а не все по-влошаващ се, както е в София. И разбира се колата не е лукс, а необходимост.

26

Замърсяването

преди 6 години

Най-важното нещо за България е, че колите замърсяват малко, толкова малко, че изобщо не са проблем по отношение на замърсяването. Второто важно нещо е, че по света най-голямо внимание при замърсяването от колите е това с въглероден двуокис (СО2), а там бензиновите коли са по-голям замърсител. Не случайно в Германия размера на данъка е споре отделяния СО2. Ако една дизелова кола на някакъв производител отделя 105 г/км СО2, то бензиновата кола на същия производител отделя около 140-145 г/км СО2.

25

Край

преди 6 години

Колата е необходимост в малкия град и селото а в големия град тя е ЛУКС /в белия свят де/. В големия град се разчита на бърз, евтин и комфортен градски транспорт /в белия свят де/Поколението дето не може да кара кола вече си отива. Идеята че всяко софянче ще е с кола е мега ултра *** - никой няма да се движи просто ще се издушим.

24

Анонимен

преди 6 години

Истината е, че новите дизелови коли замърсяват по-малко от новите бензинови коли, вкл. и с фини прахови частици. Но "Край" едно си знае, едно си бае и не се усеща, че изостанал с около 20-30 години от съвременния свят. Прага наистина ИМАШЕ малко коли преди години, но много бързо навакса изоставането.