78

Ивайло

преди 7 години

До Анонимен (39)Всъщност навсякъде по света се взима от пространството за колите, за да се даде на велосипедисти. Защото не замърсяваме въздуха и заемаме много по-малко място от вашите трошки. И да, точно за това се боря, за да нямате къде да си карате трошките.

77

българин

преди 7 години

До Анонимен 78Ами натискаш яко клаксона да ги стреснеш :)) ! Наистина има такива, и мен ме дразнят, когато съм с кола. Затова е вярно, че проблемът не е в това с какво превозно средство си, а в самосъзнанието и възпитанието !

76

Ивайло

преди 7 години

До Анонимен (20) - покажи ми ЕДНА такава велоалея. ЕДНА.И е нормално да видиш 2ма колоездачи и 10ма пешеходци, защото сме по-бързи и не заемаме толкова дългосрочно велоалеята.

75

Ивайло

преди 7 години

До Анонимен (16)Ама всичките ли са нахални? Познаваш всеки един велосипедист?Прочети пак статията - съвсем ясно съм си казал, че агитирам за спазване на закона и от велосипедистите, защото наистина голяма част от тях не го спазва.Ама всички..аре стига

74

българин

преди 7 години

До 61За това си прав - макар и не винаги да има нужда да се слезо от колелото, преди да се пресече по пешеходна пътека трябва първо да се спре и да се погледне дали не идва на скорост друго превозно средство, тъй като реакциите на никой шофьор не могат да бъдат толкова бързи !

73

Анонимен

преди 7 години

За велосипедистите пише някои неща в Закона за движение по пътищата, но те реално почти никога не ги спазват. Примерно пише, да не се движат в група, а те точно това правят - застават един до друг да си говорят и няма как да ги надминеш на пътя, независимо дали е извън населено място или в него.

72

Ивайло

преди 7 години

До Анонимен 15 - В нашата фирма има, защото си искахме. Ако не искате няма да ви направят. Да, толкова е лесно.

71

Анонимен

преди 7 години

С тези прости *** на пътя, да излезеш с колело на улицата си е чисто самоубийство. Всеки ден се отчайвам от изпълнения на пътя. Някакви 20- на годишни с бръснати глави се правят на състезатели- гледаш го навел се над волана, все едно кара мотор и "дрифти" на завоя с 30- годишното счупено BMW. Пияни, дрогирани или комбинация от 2те. Над 50% от шофьорите въобще не трябва да припарват до автомобил. И при тази обстановка да изляза на пътя с колело? Не, мерси.

70

Анонимен

преди 7 години

За София мястото на велосипедистите е на улицата в правилната посока на движение, а не в насрещното, както масово карат. Карат и по тротоарите, което е просто върха на диващината. Не знам в София да има някъде нормална велоалея, за да карат там. Очертаните с боя части от тротоарите или улиците не са велоалеи, колкото и Фандъкова да се хвали с тях (ГЕРБ просто усвояваше едни милиони). Може и да има някъде нормална велоалея, но аз не знам за такава.

69

Анонимен

преди 7 години

До gogo, аре не се прави, по-скоро ти е неудобно да разбереш, къде тук си видял велосипедист да чака на червено

68

Анонимен

преди 7 години

Докато велосипедистите не започнат да спазват Закона за движение по пътищата, все така ще има конфликти. Най-прости примери: - какво прави велосипедист на тротоара и то на тесен тротоар в центъра на София? Там с колело могат да бъдат само деца до 12 години - какво прави велосипедист в насрещното по еднопосочна улица (обикновено в центъра на София) - защо велосипедистите минават на червен светофар - защо велосипедистите минават по места, където им е изрично забранено, като бул. Витоша - пешех

67

Amorphine

преди 7 години

До Анонимен"Той трябва да се движи в най двсната свободна част на пътнито платно с жилетка и е част от нормалния трафик."Жилетката е задължителна само за извън населени места ;) Все сте капацитети :)

66

Blago

преди 7 години

#31, София се напълни с такива тъ-пунгери, като теб, които не виждат никакви колоездачи и си позволяват да спират на велоалеите.Относно велоалеите в европейските страни- на всякъде има велоалеи, които са просто боя, но само тук шофьора си позволява да не зачита маркировката.Аз съм шофьор, както и активен колоездач и за щастие от миналата година вече има 2 велоалеи, които покриват 80% от пътя до офиса ми, но много често се налага да навлизам в платното за автомобили, защото някой е паркирал.

65

Всъщност

преди 7 години

Ивайло от статията го е казал най-точно :"*** не се дели на това какво пътнотранспортно средство кара. Има го сред велосипедистите, между пешеходците и шофьорите на автомобили. Ако си такъв, ще си показваш характера и на пътя"Но ако говорим генерално за ползата от велосипеда, тя е несъмнена.

64

gogo

преди 7 години

До Анонимен 65Задай си по-конкретно въпроса и ще се опитам да ти отговоря. А червеното на светофара означава едно и също по целия свят, важи за автомобилисти, велосипедисти и пешеходци, не мога да разбера какво точно имаш предвид.

63

Анонимен

преди 7 години

Господина показва завидно непознаване на закона за движение по пътищата и регламентите в Европа!Велосипеда е ПС - тоест превозно средство!Той трябва да се движи в най двсната свободна част на пътнито платно с жилетка и е част от нормалния трафик.Има права като кола, мотор, автобус.Велосипед не може да се движи по тротоара, на пешеходна пътека или в парка, освен ако там има велоалея!Велосипеда завива на светофарите както кома, бус или мотор - на зелено и е длъжен да подаде сигнал с ръка.

62

българин

преди 7 години

До Анонимен 60Аз съм живял двайсетина години по тия развитите държави, така че това за "обясняването" за теб трябва да важи.

61

Анонимен

преди 7 години

Велосипеди ще ми карат, в България на автомобили за по 50-100 хил им слагат газови уредби, дизела е на почит и сме в топ 4 по смъртност на пътя в ЕС (България. Румъния, Литва, Естония) Ще прокарате велосипедите трънки .ИСТИНАТА е че Българският шофьор е ***, българският велосипедист е ***, и пешеходците са ни прости.

60

Анонимен

преди 7 години

До gogo, а така, като светне червено какво правиш? позволяваш ли да караш без указаните в закона средства, а?

59

българин

преди 7 години

До Баси ДържаватаВелосипедът има право да се движи навсякъде, където няма изрична забрана за това (с пътен знак) - като на автописта например. А твоите "познания" на правилата и правата са нарицателни за голяма част от шофьорите в България ! Естествено, както вече писах, велосипедистите също трябва да се съобразяват с останалата част от трафика, и точно такова обучение смятам, че е нужно в училищата !