66

Анонимен

преди 8 години

Това за мисленето и разсъждаването в часовете по математика малко трудно ще се осъществи в много от училищата, особено в провинцията. Голяма част от учителите не могат да решават задачи, в които трябва да помислят и да поразсъждават, представям си ги как ще научат децата.

65

Анонимен

преди 8 години

Когато се дипломирах преди малко повече от 20 години, поработих малко като учителка по математика в едно училище. Започнах със седмокласници в едни квартално училище. Тогава все още не бяха приложили "реформите" и като цяло децата си учеха. Тази година помагах на племенника и се ужасих от изключително ниското ниво. От целия клас само 4 деца учеха, всички други от началото на годината си заявиха, че ще препишат на изпита и не решиха 1 задача за цяла година. На изпита преписаха и в класа няма 2.

64

Анонимен

преди 8 години

75-ти.Общите приказки са празни приказки.Никъде не съм казал децата да се учат на висша математика.Механично да извършиш действието събиране не е наука.Наука е да знаеш смисъла на действието събиране.Весела наука е математиката.2 и 2 може да е 4 , може да нищо , може да е нещо.Две овце и две крави събрани като животни е 4 ри , събрани като видове е невъзможно.Незнаеш какво казваш , докато не кажеш защо го казваш.Математика учи да се мисли и това е главното.Другото маже да се прави според възрастта и подготовката.

63

Анонимен

преди 8 години

73-ти.Математиката може да стане увлекателна.Кой обаче би разказал за първата жена , голяма математичка Хипатия , на която са я драли като животно и остъргвали месото до оголени кости и след това е обявена за първата жена вещица , за да обясни защо християните са горили на клади и убивали без всякакви задръжки.Не е конюнктурно , не обслужва простотията и не биха го разказвали , не само за нея , а и за тези които са горени на кладите заради науката.

62

zdr до 65

преди 8 години

Все по- малко хора ще те разбират , но ти не се отчайвай.Рано или късно ще опрат до твоите знания-тогава цакай яко чалгата!

61

Анонимен

преди 8 години

Труден е този разговор.Защо.Много малко знаят , че науката първо се развива експериментално , а след това математиката създава тези математически модели с които се описват явленията , природните закони , техническите разработки.Аероплана не е създаден от математици а от експериментатори.но след като са усвоени тези закони и зависимости , математическите модели стават фундамента с които те се описват и изчисляват , с които се натурализира човешкият разум и мислене.Затова е фундамент математиката и затова са смешни говорещите за излишен ток и свръх производство на ток..

60

Анонимен

преди 8 години

Това е ясно. Въпросът е, че като й обявим война, без да се разработят и приложат наистина правилни и навременни мерки, си оставаме само с празни надути фрази. В случая с повишаване на броя часове по един предмет в училище нито ще я преборите, нито дори ще научите децата на повече математика. С най- добри чувства съм и към вас, и към предмета ви!

59

zdr

преди 8 години

И тази година се преписваше яко,въпреки камерите,ама и вие карате с превишена скорост,въпреки радарите!

58

Анонимен

преди 8 години

До Анонимен67-ми.Простотията е по страшна от тероризма , защото е основата върху която се промиват мозъците , и , се проявява и задейства включително и тероризма.Какво друго освен простотия е ИД.

57

Анонимен

преди 8 години

65, далеч не е достатъчно да обявим война на нещо си, за да си "дойдат всички неща по местата". Война и на тероризма можем да обявим, и на наркоманията, и на сивата икономика дори /ако ни стиска/. И какво от това? Само общи надути фрази ще се получат.

56

Анонимен

преди 8 години

Уважаеми математици /в обръщението няма ирония/, излишна е собствената ви защита. Няма да убедите друг в нуждата от механичното увеличаване на бройката часове по вашия предмет. Само излишно се самонавивате. И печелите негативи. Колкото и ай-пи адреса да ползвате,за да участвате тук. Усилията следва да се хвърлят в друга насока- материалът да стане разбираем и достъпен за учениците и това да не изисква включването на други хора,които са неспециалисти по предметите, както и паралелно образование.

55

Анонимен

преди 8 години

Науката на първо място трябва да се издигне на необходимият пиедестал.Няма да давам примери как заемащите най високите постове в държавата и самозвани необразовани ,,експерти говорят за свръх производство на ток , за производство на излишен ток и как не само никой не ги отстранява тези недорасли в образованието типове , а те продължават да владеят държавата и да се разпореждат с нейните милиарди..Фундаментална наука е математиката , защото е фундамент на мисленето , а не на измислиците.Трябва да се обяви война на простотията и всичко ще си отиде по местата.

54

асд

преди 8 години

До Анонимен 62Ти затова ли си неграмотен?

53

kzl

преди 8 години

До АнонименНезнам как решихте, че е най-тежкият в света, при положение, че в Германия интеграли се учат в 12-ти клас от всички, а тук само в профилираните училища. Явно трябва да се свали още нивото та да има време за бай брадъри и чалга.

52

Анонимен

преди 8 години

До Анонимен 59,Защо обобщи така? Направо обиждаш децата, които спортуват, свирят, рисуват, пишат, четат, играят с други деца, т.е. живят нормално.

51

Анонимен

преди 8 години

Не са малко часовете, неадекватен е материалът. Едно е в учебниците като материал, а на изпитите нивото е съвсем друго.

50

Анонимен

преди 8 години

"Има нужда и от друго свободно време, прекарано със спорт, изкуства, книги и други, също не по- малко полезни занимания."За това съм напълно съгласен. Истинският проблем обаче е, че вместо със спорт, изкуство и четене, през свободното си време децата играя или таблета, или се друсат на пейката пред блока.

49

Анонимен

преди 8 години

До Анонимен 57,Не ги питай, тук като такива се вихрят 1-2 учители по математика, най- вероятно от СМГ. Една от тях е сигурно въпросната г-жа, чието мнение е станало основа за статията.Пак ще напиша- никой не е против математиката. И аз, и други изрично заявяваме, че е необходима, но в масовите училища не е нужно с нея да се прекалява. Има и други необходими предмети. Има нужда и от друго свободно време, прекарано със спорт, изкуства, книги и други, също не по- малко полезни занимания.

48

Анонимен

преди 8 години

До До 51 Говориш с устата на НАКОВ.

47

Анонимен

преди 8 години

Хайде стига! 4 или 5 часа седмично били малко. Проблемът не е в броя на часовете, а в учебната програма, която не е съобразена с възможностите на децата.