Бъдещето е на графена, той има капацитета да смени силикона, лития и кадмия в ИТ индустрията. Вече се тестват батерии с графен, до 2-3 години ще излязат на пазара. графена се прави от въглерод (въглища, захар, графит и т,н) не е необходима ценна суровина. Това е революция в тази насока.
До Анонимен 27съгласен съм . малко съм излизал навънка и не мога да говоря много компетентно , но знам какво беше 90-те години и виждам какво е сега . има разлика и е към по-добро . лека полека се очовечаваме въпреки крадливите партийни дружинки дето грабят .
До 24,Змей донякъде си прав, но усъвършенстването на колите със слънчеви батерии, става много бързо. Въпросът е да им дигнат мощността и усъвършенстват батерията. Не е толкова в необозримото бъдеще.
До зззв Германия има опитни "водородо-станции" които са на принципа на електролизата с "зелен" ток. Освен това разработват и автобуси на водород, а перспективната им цел е да имат и влакове на водород. Естествено хидролизата е по-скъп начин за добив на водород спрямо този получаван от природен газ, но всяко нещо с времето си.
До Анонимен 25Карам из Западна Европа, карам и у нас. Повярвай разликата е от земята до небето там има светоотразяваща маркировка и пътя нощем грее до хоризонта, тук нощем въобще не знаеш дали си на пътя, особено ако нощта е малко мъглива или вали. Само част от пътищата имат маркировка и тя е с обикновена боя, която като се позацапа малко въобще не се вижда.
До Webley revolverе друго си е 25 годишния баварец на "27 000" км. щото немската баба го била ползвала да ходи до магазина от време на време. Нали така, градски?
До Анонимен 23значи скоро не си карал по пътищата. всички първокласни , че даже и доста от второкласните са си маркирани и оправени . карах един чисто нов нисан с подобен асистент, сигнализираше при напускане на лентата . никакъв проблем . напълно приложима технология и за у нас . ама скъп кеф да ти кажа :)))
До Hafen die Wahrheit 16а докато чакаме да дойде онова бъдеще със слънчевите батерии нали трябва да караме колите :))) .... водородните са много добра алтернатива . е в хюндай има тестдрайв , отиди и покарай :)
Ще поддържа автоматично автомобила в лентата за движение, ама не в България. Тук автомобила въобще няма да познае дали е на пътя или не... при лунния пейзаж по българските шосета...
Дръпнат вилица не видя в 21 век та кола ли? Дръпнат и пицар кола не правят. Изключение е GTR ама и там германец е играл. Германец кола прави. Другото копи пейст и накрая ТАЛИГА. Тесла - оооо там пък требе да върви в комплект с пантограф за трамвайната мрежа, че при минус 10 и айдеееее батрията ЧАО. А при плюс 30 летоска пускаш клима и след десет минути батерията ЧАООООО. Бау
До 14,Стига с твоите литиеви батерии! Като се има в предвид, че един руски лаптоп тежи около 10кг., разбираемо е усърдието с което ни убеждаваше,, че в един електромобил има десетки килограми литий!
До 1,едва ли ще е повече от 70-80 хиляди долара базовият модел. Аз си мисля, че слънчевата енергия, не само е по-безопасна, но несравнимо по икономична. Без никакви остатъци и нужда от преработка за достигането и! Това е бъдещето, чакаме!
А може бе беше редно изрично да се подчертае, че става дума за електромобил, на който вместо литиеви батерии (все още много скъпи, с кратък живот и много други недостатъци) са сложени безумно скъпите и екзотични водородни клетки.
До зззГлупости! Водород може да се получава и от петрол, но промишленото му производство е най-често от природен газ. Често водородът е и отпаден продукт в химическото производство, който сега се изхвърля. Айде да не заблуждаваме публиката, а!
Ммм-даа... Водородните клетки бяха хита за баламуриците години наред. И всеки като чуеше водород и си преставяше моментално слъчеви панели и електролиза ... Е да ама НЕ!Промишлено водород не се получава от електролиза, а грубо казано от петрол и приблизително за 1л. водород отиват 10л. бензин !!?!Но този дребен ФАКТ някак си тактично се пропускаше да се спомене.
Hyundai не си играе – нов кросоувър на водород!