Снимка: БГНЕС

У нас има над 10 000 броя ретро автомобила. Най-разпространените класически автомобили в България и тези, които се показват по изложенията, са произведени средата на седемдесетте до началото на деветдесетте години. Това разказа председателят на български автомобилен клуб Ретро Владимир Димитров пред Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му се наблюдава повишаване на вноса на автомобили от Съединените щати и Канада, защото там има ретро автомобили на по-ниска начална цена и са по-редки за нашия пазар.

Във всеки един град в България има реставратор, който е правил ретро автомобили, но техният брой намалява, сподели още събеседникът.

"Когато се реставрира един автомобил, реставрацията започва от каталог и документацията на автомобила. За да бъде признат реставраторът и автомобилът, трябва да се отговори на всички изисквания и автомобилът да бъде такъв, какъвто е излязъл от завода. Не може да се слагат детайли и части, които не са характерни за този период на автомобила. Някои детайли може да достигнат и цена от 10 000 евро. След като автомобилът бъде окомплектован, тогава може да се каже каква е крайната цена на реставрацията, но се търси оригиналният вид на автомобила, както е излязъл от завода", обясни Димитров. 

Последните две години има много сериозно търсене на Лади, Жигули, Москвичи, Волги заради войната в Украйна. Тези автомобили са много лесни и евтини за реставриране, а части за тях не липсват.

Най-скъпата ретро кола в България се намира в Националната служба за охрана  - това е Мерцедес Бенц 600 Пулман. Той е подарък на нашата държава и последно е возила италианския премиер от летището през 2007 година. Тогавашната ѝ оценка е била един милион евро, разказа Димитров.

Четете повече по темата в bloombergtv.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase