Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase