Снимка: БТА

Всяка комуникация може да направи гафове, коментира в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR проф. Христо Кафтанджиев по повод дизелгейт скандала около Volkswagen.

"Въпросът в случая е дали VW са се рекламирали като екологична кола, тъй като има разлика между маркетинг и маркетингови комуникации. Например, рекламната агенция, която е работила с VW може изобщо да не е знаела, че е имало проблем с програмното осигуряване. И в този смисъл не е грешка, ако не го е знаела. Това е грешка на мениджмънта на компанията. Те може просто да не са спуснали информация към рекламната агенция, а вече ако тази агенция е знаела и е направила екологична реклама на VW, това вече е грешка на рекламната агенция", поясни проф. Кафтанджиев.

На въпрос на водещия не е ли грешка да "послъгваш на такова високо ниво" проф. Кафтанджиев уточни, че няма яснота къде е станал "фалът". 

"В този смисъл може да гаф на мениджмънта, а не на рекламната агенция", коментира той и посочи, че не си спомня VW да са наблягали особено на екоимиджа в маркетинговите комуникации, за разлика от други автомобилни компании.

Скандалът доведе до огромни сривове на пазара им, както и на имиджа на компанията, каза още той.

Черният PR в някои случаи е прекрасна стратегия, която води до големи печалби, но за Volkswagen няма печеливша стратегия от този скандал, обясни експертът.

"Трябва да влезе някакъв Господ в мениджмънта им, нещо от рода на Стив Джобс. Разбира се, един от начините за измъкване е глобата, която обаче може да досъсипе компанията. Другото е – рязко завъртване към екологичност на компанията", смята професорът.

Той припомни, че подобен гаф стана и с "Бритиш петролеум" с големия разлив в Мексиканския залив и зверските глоби, които бяха наложени на компанията.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AI.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase