Снимка: Reuters

Общ преглед

Първият автомобил в Индия - "Амбасадор" е спрян от производство. Причината е, че вече няма почти никакво търсене. Дизайнът на колата е претърпял съвсем малки промени след произвеждането на автомобила през 1957 г.

Поколения са пораснали с тази кола. За повечето хора колите "Амбасадор" са таксита, но за по-богатите, които са могли да си ги позволят, са семейни автомобили. В "Амбасадор" са се возели министри, депутати и бюрократи. Това е била националната кола на Индия, навсякъде по улиците са се движили коли "Амбасадор".

През 1990 г., когато индийската икономика се либерализира, започват да се внасят коли от цял свят. Въпреки това "Амбасадор" е продължила да се радва на своите верни фенове, макар и те да намалявали.

Още по темата
Колата се е използвала за всякакви цели. Тя е много широка - има място за шестима. За разлика от нея, модерните коли са с по-ниски покриви, за да имат по-добра аеродинамичност. Индийската национална кола е висока, качването и слизането от автомобила стават по-лесно.

Няма съмнение, че с края на производството на "Амбасадор" свършва една цяла ера, но от друга страна, това може би е по-добре за Индия.

"Амбасадор" символизира всичко, което е куцало в индийската икономика. Автомобилните производители не са могли да създават коли без позволението на правителството, не са могли и да внасят части. Трябвало е да използват само части местно производство, които са били долнокачествени.

Хората купували коли с ужасно качество, които са се разваляли непрестанно. Правели са се и списъци на чакащи да закупят автомобил. Случвало се е купувачи да чакат по осем години.

Да се кара "Амбасадор" е и доста трудно, трябва специална "физическа подготовка".

"Наистина трябва да имаш много силен трицепс за да се оправиш с безумно тежкия волан, превключването от втора на трета скорост е истинско изкуство, а за да спреш, трябва почти да се изправиш на спирачката!", разказва шофьор на "Амбасадор".

Голям недостатък на "Амбасадор" е бил 1.5-литровият му двигател. Механичната бензинова помпа е разположена точно под тръбите, които отвеждат горещите изгорели газовете от цилиндрите на двигателя.

Това може и да не е проблем за колите, които са в хладната и дъждовна Англия, но през горещите индийски лета бензинът в помпата може лесно да се изпари. Ако това се случи, двигателят няма да може да стартира.

В рамките на 30 години "Амбасадор" не е претърпявала големи промени. Най-значителната разлика е настъпила, когато двигателят е бил сменен с 1.8-литров. Това е увеличило мощността на автомобила с 50%.

Модерните автомобили превъзхождат по всякакъв начин "Амбасадор". Но който притежава старата кола, има част от историята в гаража си!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар