Снимка: Pixabay/Neva79

През 2024 българският автомобилен пазар се радва на най-доброто съотношение между нови и стари коли в съвременната си история. Но това далеч не означава, че пазарът втора ръка е замрял - напротив, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, той е съвсем близо до рекорда от 2018 година.

За първите три месеца у нас са регистрирани 57 511 автомобила на възраст повече от 6 месеца. Това е само със 159 бройки под постижението от 2018, но е с над 9000 автомобила повече от миналогодишния резултат, и с над 11,000 автомобила над този от първата четвърт на 2022 година.

С обичайното закъснение, модните тенденции от Западна Европа стигат и до България: осезаемо расте интересът към кросоувъри и SUV модели. Всъщност от значимите играчи на пазара, шестте с най-голям ръст спрямо миналата година са именно такива: Dacia Duster (116%), Jeep Grand Cherokee (68%), Hyundai Tucson (65%), VW Tiguan (62%), Audi Q5 (58%) и Peugeot 3008 (55%).

И обратно - с най-големи спадове са традиционни хечбек или седан модели, като Renault Megane (-41%), Citroen C4 (-39%), Toyota Corolla (-26%), Fiat Punto (-18%), Citroen C3 и Nissan Micra (по -15%). Изключението от тенденцията е само Mercedes ML/GLE, с рекорден спад от 33 на сто, но и на базата на рекорден ръст през миналата година.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase