Снимка: Reuters

Американската верига за бързо хранене Макдоналдс обяви, че печалбата и продажбите й са се понижили на фона на намаляването на клиентите в глобален мащаб, предаде Асошиейтед прес.

Продажбите са се свили с 3,3 на сто в света и в САЩ през третото тримесечие, съобщи компанията. В региона, включващ Азия, където голям доставчик на Макдоналдс бе показан по телевизията как препакетира говеждо месо с изтекъл срок на годност, спадът е с 9,9 на сто.

За отчетното тримесечие приходите са намалели до 6,99 млрд. долара спрямо очакванията на Уолстрийт за 7,23 млрд. долара. Чистата печалба е намаляла до 1,07 млрд. долара или 1,09 долара на акция.

С отчитане на еднократните разходи приходите са били 1,52 долара на акция, което е над очакванията на анализаторите за 1,37 долара на акция.

"Резултатите ни са под очакванията по всички показатели", заяви главният изпълнителен директор на концерна Дон Томпсън.

Компанията, която има над 35 000 заведения в света, посочи, че очаква предизвикателствата да продължат и през текущото тримесечие и глобалните продажби да отчетат спад и през октомври.

Макдоналдс се бори да задържи клиентите си в САЩ на фона на засилващата се конкуренция и изместването на предпочитанията към храна, която се оценява като по-здравословна.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase