Снимка: Reuters

Северна Корея е открила първия официален магазин за луксозни стоки в столицата Пхенян, в който се предлагат  специални продукти за управляващия елит, за да се укрепи лоялността му, предаде AFP.

Магазинът на име Potongkang е бил открит още през февруари и продава брандове като Chanel и Giorgio Armani, както и медицински стоки, мебели и храна, е заявил корейски правителствен служител, пожелал анонимност.

Обектът е част от стратегията на Северна Корея да обнови столицата, въпреки че по-голямата част от страната страда от недостиг на храна. Агенции от структурата на ООН постоянно алармират, че една четвърт от населението на страната се нуждае спешно от хранителни помощи.

Новият облик на столицата е предназначен за честванията на 100-годишнината от рождението на първия президент Ким Ир Сен през април. Режимът си е поставил за цел дотогава да стане "велика, мощна и просперираща нация".

Лидерът Ким Чен Ир се ангажира с "политиката на даровете", за да снабди елита с луксозни стоки, печелейки лоялността му към управляващата фамилия, смятат политически анализатори.

Според запознати източници лидерът Ир затрупвал хората от управляващия елит със скъпи подаръци, за да спечели лоялността им и така да задържи желязната си хватка около властта. Смята се, че повечето от луксозните стоки идват от Китай.

Освен това Ким Чен Ир е известен с предпочитанието си към лукса въпреки международните санкции, забраняващи продажбата на луксозни стоки на режима в Пхенян с цел да накарат Северна Корея да се откаже от ядрените си амбиции.

Целият материал четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase