Снимка: YouTube

Новата реклама на Gillette е в духа на движението #MeToo и отправя едно много позитивно послание към обществото - бъдете добри, давайте добър пример, защото момчетата, които ви гледат днес, ще станат насилници утре.

Някои биха казали, че това е прекрасен ход от страна на компанията - едно социално ангажирано послание, целящо промяна към по-добро. То обаче е агресивно насочено към собствените клиенти на Gillette - мъжете. И вместо това да се окаже печеливш ход, компанията сякаш сама си вкара таралеж в панталоните.

Рекламният клип е със заглавие "Вярвай" и таргетира така наречената "токсична мъжественост". Компанията за самобръсначки променя известния си слоган: "Най-доброто за един мъж" в "Най-доброто, което един мъж може да бъде" и призовава своите клиенти да търсят отговорност един от друг са собствените си постъпки и поведение спрямо жените.

Клипът представя кадри на изключително агресивно поведение от страна на мъжете - сексуален, физически и психически тормоз. След това във видеото са показани добрите примери, а акцентът е превенцията.

Някои приветстваха посланието и заявиха, че това е начин 30-годишната компания да обнови собствения си слоган така, че да е релевантен със съвремието. Други обаче са на коренно противоположно мнение и не само изразиха своето неодобрение, а отказаха да купуват продуктите на Gillette.

Само за 48 часа рекламата има близо 3 милиона гледания. 37 000 души са харесали видеото в YouTube, 253 000 са отбелязали, че посланието не им харесва.

Коментарите са предимно негативни и повечето твърдят, че това е феминистка пропаганда.

"За по-малко от две минути успяхте да заличите най-добрата си таргет група. Браво!", пише потребител. 

"Току що Gilette показа, че не иска да има нищо общо с мъжкарите. Ще уважа желанието ми. Ползвам марката откакто получих безплатна мостра за 18-тия си рожден ден. Вече няма да си купувам самобръсначки на Gillette!", сподели друг човек в социалните мрежи.

Някои настояват компанията дори да се извини официално за рекламата, но марката споделя, че слогънът напълно съвпада с вижданията и политиката им, защото те истински вярват в най-доброто в мъжете.

"Ако мъжете търсят отговорност за собствените си постъпки един от друг, ако спрат с извиненията за лошото си поведение и застанат зад едно ново поколение, което работи в посока самоусъвършенстване, можем да помогнем за създаването на една по-позитивна среда, която ще окаже влияние върху идните поколения", споделят от Gillette.


Въпреки масовата негативна реакция, все още има хора, които подкрепят посланието, отправено от компанията за самобръсначки.

"Благодаря ви, Gillette че обвързахте слогана си с нещо смислено, важно и истинско. Този дебат трябва да се случи най-накрая. Защо има толкова негативна реакция и оплаквания, след като рекламата показва лошите, но и добрите страни на мъжете??", пише потребител в Twitter.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase