Кадър от филма "Ченгета в резерв"; Снимка: outnow.ch

Има една бизнес поговорка, че служителите не напускат компаниите, а напускат своите мениджъри. За съжаление това е изключително вярно. Нещо, което прави един мениджър некадърен, е точно неговото умение да разгонва най-талантливите служители на компанията, защото са му „неудобни", защото знаят повече от него самия или защото не му допадат като характери.

Дори да сте най-способният, енергичен и верен служител на фирмата, ако ви сложат за шеф някой, който ви къса нервите ежедневно, то рано или късно ще започнете да се оглеждате за авариен изход от ситуацията или по-точно ще започнете активно да се оглеждате за нова работа, дори да си обичате настоящата.

Ето и 6-те най-чести причини, заради които добрите служители се отказват от своята работа (изключваме личните причини от сорта на връзка с шефа, с колега и т.н.), независимо от това каква заплата получават:

1. Служителят няма възможност за развитие

Повечето служители стават от леглото си всяка сутрин и се запътват към работата си не само заради това да си получат заплатата в края на месеца, а защото знаят, че се намират на една стълба и от тях се искат много усилия, за да се изкачат на следващото стъпало. Разбира се, не всеки служител може да свърши като изпълнителен директор, но ако един човек работи на една и съща позиция прекалено дълго време, той губи своята мотивация. Губи я още по-бързо, ако не получава и никакви финансови стимули въпреки своята голяма производителност. Този факт, съчетан с неприятен шеф, са гаранция, че служителят ще започне трескаво да се оглежда за нова работа.

2. Служителят е в неведение за целите на компанията

Всеки служител трябва да е наясно какви са целите и мисията на компанията, за която работи. Това го кара да смята работата си за още по-важна, дава му смисъл и чувство за принадлежност. Успешните компании имат добри мениджъри, които разбират, че дори служителите на най-ниското стъпало трябва да са информирани за бизнес стратегиите на фирмата и за нейния основен фокус.

3. Служителят не се чувства ценен

По принцип всеки ден стотици хиляди хора по света напускат работа, за да търсят други възможности за развитие, а други стотици хиляди стартират нова работа. В общи линии има много малко лоялност от двете страни на връзката „служител-работодател". Според едно изследване хората много по-рядко напускат работното си място, ако усещат, че шефовете им се вслушват в тяхното мнение и уважават техните предложения, защото по този начин им се внушава, че те са ценни кадри за компанията.

Още по темата можете да прочетете в сайта на Тialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase