Аферата на Бил Клинтън с Моника Люински му коства кариерата и имиджа. Снимка: Reuters

Личният и професионалният живот са си две различни полета, които не трябва да се смесват. Дори и ако сте женени и делите един офис, взаимоотношенията ви у дома не трябва да се прехвърлят и на работното място.

Ако си мислите, че може да имате афера в рамките на офиса и това да остане тайна и да не се отрази на бизнеса и имиджа ви, лъжете се.

Как точно една афера може да афектира работата ви, чуйте от специалиста Дейвид Геблър – основател на компанията Skout Group, автор на „ The Three Power Values" и консултант в областта на корпоративния имидж.

Позволявайки си като шеф да имате афера в офиса, вие подавате следните сигнали към подчинените си :

1. Казвате на служителите си, че няма нишо лошо да не спазват правилата

Дори и аферата ви да е с някой, който няма нищо общо с вашия офис, ако служителите ви разберат за нея – а те ще разберат – те ще прочетат съобщението по следния начин: Правилата не важат за шефа.

Компанията отразява ценностите, в които вярва нейния ръководител. Така че те ще си помислят, че също могат да нарушават правилата, защото вие го правите.

2. Показвате им, че те могат да оспорват преценката ви

„Вие искат от хората да се доверят на вашите решения и преценка. Техните очаквания са, че като президент на компанията, вие сте техният пример. Ако изглежда, че сте прецакали личния си живот – както служителите ви, така и целия директорски борд ще се замисли дали решенията, които взимате в работата си, са добри за бизнеса", казва Геблър.

3. ... и може би са прави за това

„Повечето лидери, които съм виждал да затъват , започват да правят неща като да крият доклади или решения, които биха им отнели време, което биха искали да прекарат с тайната си любов". Аферата ви може да разконцентрира и да започнете да взимате лоши решения.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase