Снимка: БГНЕС

Поради факта, че някои бежанци не могат да принтират билетите си, Ryanair е връщал украинци по летищата, или те е трябвало да плащат допълнителни такси за чекиране.

Украинци, бягащи от войната, съобщават, че не са имали ресурси да отпечатат или изтеглят билетите си преди да пристигнат на летището за полета си до Обединеното кралство, само за да бъдат ударени от таксата за регистрация на Ryanair от £50. В някои случаи семействата са пропускали полети поради закъсненията за регистрация, а техните британски домакини са теглили дълг по кредитни карти, за да платят за замяна.

30-годишната Венера Муминова, съпругът й Азамат, на 31 години, и двегодишната дъщеря Камила напускат Киев, след като домът им е бомбардиран, а Министерството на вътрешните работи им дава спешни визи в края на миналата седмица.

На семейството е предложено място за настаняване от домакините Мишелина и Ричард Примроуз в Нотингам по схемата Homes for Ukraine. Примроуз, помощен работник в детски хоспис, казва пред The Times, че е "абсолютно отвратена" от начина, по който Ryanair е поставил бариери по пътя на семейство, което иска да стигне на безопасно място.

Тя казва, че тъй като сайтът на Ryanair непрекъснато се срива, семейството не може да разпечата бордните си карти. На летището Йоан Павел II в Краков, Полша, служителите за регистрация поискали такса за преиздаване на бордна карта от £50, но след като украинското семейство напуска страната си без нищо, те нямат средства, с които да платят.

Семейство Примроуз плащат таксата по телефона. Семейство Муминов обаче изпускат първоначалния полет поради закъснението и чакат осем часа за следващия, за който Примроуз също плащат допълнително. Украинците пристигат в Станстед, страдащи от дехидратация и "разбити" от преживяното, споделя техният домакин.

"Не мога да повярвам, че са били третирани така. Това не е изолиран случай. Защо не можеха да им помогнат или да разпечатат билетите им, вместо да ги карат да се чувстват глупави и сякаш са престъпници?", възмущава се Мишелина Примроуз. Тя призова Ryanair да им възстанови разходите и да направи подарък на семейство Муминов като извинение.

Лена Норт, която работи в областта на маркетинга и живее близо до Лафборо, трябваше да отведе 15-годишния си племенник Глеб в безопасност, след като той оставя майка си, която е твърде болна, за да пътува, в Одеса. Ryanair отказва да му позволи да пътува като непридружен малолетен, въпреки че британското правителство му предоставя виза, позволяваща му да дойде в Обединеното кралство, както и официални документи, подписани от родителите му, които му позволяват да пътува сам.

С помощта на непознати в група във Facebook, Норт резервира нов полет с бюджетната авиокомпания WhizzAir, която позволява на непълнолетни да пътуват. И двете компании казват на Лена Норт няколко пъти, че племенникът й няма да има право да пътува без паспорт, въпреки че има виза. Сега Глеб е в безопасност в дома си в Лестършир, но тя осъжда политиката на Ryanair като "нелепа при подобни обстоятелства" поради риска, на който излага племенника й, както и стреса, който му причинява.

Надия Уинтърс, която е помогнала финансово на украинско семейство да дойде в Обединеното кралство, казва, че е имала "най-лошото преживяване" с Ryanair. "Бяхме помолени да се регистрираме онлайн на гишето на летището! Очевидно е възможно да се направи онлайн само до 3 часа преди полета (безплатно). За щастие ни оставаха 30 минути да го направим. В противен случай искаха да платим по 47 паунда, за да ни чекират за полета! А след това имаше още една такса за отпечатване на бордната карта от £20! Невероятно", написа тя в социалните мрежи. Тя добавя, че преживяването е било "много разочароващо" и служителите са показали "липса на съчувствие" към бежанците.

Компанията Ryanair е потърсена за коментар от The Times.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase