Снимка: Pixabay

Facebook, Google и други онлайн платформи ще се сблъскат с по-стриктна регулация на политическата реклама, става ясно от предложение, което ще бъде разгледано от Федералната избирателна комисия (FEC) в САЩ. Това каза технологичният редактор на Investor.bg Елена Кирилова в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

По думите ѝ предложението, което е дошло от демократите, и по-конкретно от Елън Уайнтрауб, ще изисква онлайн рекламите да имат същите условия по отношение на спонсорите, както радио, телевизионните и печатните реклами.

Тя посочи, че Комисията ще разгледа рамката на следващото си публично заседание на 8 март.

“Ходът идва, след като технологичните компании се сблъскват с все повече критики във Вашингтон, свързани с редица неща – от опасения за пазарната им доминация до това, че са използвани за трафик на деца”.

Кирилова каза още, че Конгресът проучва как руснаци са използвали социалните мрежи, за да повлияят на изборите за президент на САЩ през 2016.

“Новите предложения, които предстои да се гласуват, ще изискват компании като Facebook и Google да разкриват информация за спонсорите на политическите реклами в уебсайтовете им, включително и колко пари са похарчили за целта и към каква аудитория са насочени рекламите”. 

Вижте повече на Bloomberg TV  Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase