Снимка: архив "Булфото"

Близо 9 милиона туристи, което е повече от населението на България, са посетили страната ни през миналата година. С рекордните резултати се похвали ресорният министър Николина Ангелкова в писмен отговор на депутатски въпрос.

Според нея това се дължи на факта, че още вторият кабинет на Бойко Борисов е определил като свой основен приоритет развитието на туризма.

България вече била разпознаваема като целогодишна туристическа дестинация, която предлага високо качество на услугите.

Това се виждало и от финансовите резултати.

Още по темата

Приходите от туризъм за миналата година са 6,6 милиарда лева, а за 2016 г. са били 6, 4 милиарда, обяснява Ангелкова.

Тенденция се запазвала и за тази година, което се виждала от данните за първите пет месеца на 2018 г.

От януари до май страната ни е посетена от 2, 4 милиона чужди туристи, което е ръст от 11% или 240 хиляди души повече в сравнение с петте месеца в началото на 2017 г.

Според Ангелкова резултатите безспорно са добри, но за да се привлекат още повече чужденци в България Министерството на туризма продължава да работи за подобряване на качеството на националния туристически продукт и обслужването, както и за защита на потребителите.

Сред новите мерки са изграждането на туристическата инфраструктура, охранителната и рекламната дейност, озеленяването, почистването на националните туристически обекти, които формират основната част от приходите от туризъм.

Ангелкова отчита още, че нейното министерство се е възползвало максимално от медийния фокус на българското еврошефство, за да привлича туристи от чужбина.

Тя залага и на проекта за Общ Балкански туристически маршрут, а морските ни курорти остават основен приоритет.

Правителството "Борисов 3" успя да намали броя на неохраняемите плажове от 106 на 89, обяснява Ангелкова.

Това се отразявало и на приходите в бюджета, защото от концесии и наеми в хазната през миналата година са влезли над 17 милиона лева, което е ръст от 22% спрямо предходната 2016 г.

Доста пари са инвестирани и за рекламата на страната ни.

От октомври до декември 2017 г. е проведена международна медийна кампания и чрез CNN, Eurosport, Travel Chanel National Geographic, промотирането на България е достигнало до над 50 милиона души от 50 страни в Европа и Близкия Изток.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase