Снимка: Нова тв

„Юнайтед Груп“, водещ доставчик на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа, днес обявиха, че са завършили придобиването на „Нова Броудкастинг Груп“, най–голямата мултиплатформена медийна компания в България.

„Нова“ се състои от 10 телевизионни канала, включително националната Нова тв, и най-голямата онлайн платформа в България – „Нетинфо“, която достига средно до 80% от българското население всеки месец. Тя също така управлява четири радио станции.

На българския пазар „Юнайтед Груп“ притежава телеком-оператора VIVACOM.

Главният изпълнителен директор на „Юнайтед Груп“ Виктория Боклаг заяви: “С радост посрещаме „Нова“ и нейните служители в семейството на „Юнайтед Груп“. България е привлекателен пазар за нас и като част от „Юнайтед Груп“ „Нова Броудкастинг Груп“ ще продължи да надгражда силните си страни“.

Боклаг добави: „Между „Нова“ и другите наши медийни операции съществува добра съвместимост. Това ни дава възможността да постигнем синергия и да разширим мащаба си, за да увеличим инвестициите си в локално съдържание, което да удовлетвори нашите клиенти.“

Като част от „Юнайтед груп“ дейностите на „Нова Броудкастинг груп“ ще бъдат супервизирани от бившия изпълнителен директор на RTL - Dirk Gerkens, професионалист с повече от 25 години опит в сферата на телевизията.

Придобиването на „Нова Броудкастинг Груп“ е в съответствие със стратегията на „Юнайтед Груп“ да притежава  както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа.

Медийното подразделение на „Юнайтед Груп“, „Юнайтед Медиа“, всяка година произвежда повече от 20 000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.

Председателят на КРИБ Кирил Домусчиев излезе с първо изявление за продажбата на Нова телевизия.

"Скъпи приятели и колеги, Щастлив съм да споделя с вас, че днес финализирахме успешно сделката по прехвърляне на 100 % от собствеността ни в Нова Броудкастинг Груп. Бих искал да изкажа специални благодарности на целия екип на Нова Броудкастинг Груп и останалите дружества от групата за положените усилия, всеотдайната и професионална работа през последните почти две нелеки години, в резултат на които Нова Груп се утвърди като безспорен лидер на българския медиен пазар. Това нямаше да е възможно, ако не бяхме заедно и ако не се справяхме заедно с предизвикателствата, пред които ежедневно бяхме изправяни. Вярвам, че новият собственик ще продължи да полага усилия за развитието и модернизирането на Нова Броудкастинг Груп, което ще е предпоставка за постигането на още по-големи успехи и за запазването на групата като вечен лидер на пазара на медийни услуги!".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase