Снимка БГНЕС

Мазнините от умрели прасета, пилета и говеда вече се използват за производство на по-екологично самолетно гориво. Има обаче предупреждения, че този подход всъщност може да се окаже по-вреден за планетата.

Базираната в Брюксел неправителствена организация за чист транспорт "Транспорт и околна среда" алармира за това в нов доклад, посочва “Евронюз“.

Тъй като авиокомпаниите са подложени на натиск да намалят въглеродните си емисии, които обикновено се дължат на изгарянето на керосин от изкопаеми горива в двигателите на самолетите, те търсят алтернативни източници на гориво. И понеже животинската мазнина се разглежда като отпадък - страничен продукт от индустриалното производство на месо, авиационното гориво, произведено от нея, се счита за гориво с по-нисък въглероден отпечатък. Очаква се търсенето на гориво от този източник да се утрои до 2030 г., което ще се дължи основно на авиокомпаниите.

Проблемът е, че тази животинска мазнина се използва в много други отрасли, като например в производството на храна за домашни любимци, сапун и козметика.

"Наличността на животински мазнини е ограничена. Да убием просто повече животни не е опция", посочват от Transport & Environment.

Според техните изчисления, за да се използва изцяло гориво за трансатлантически полет между Париж и Ню Йорк, са необходими 8800 мъртви прасета в двете посоки. Вече има значителен натиск върху доставките на животински мазнини, тъй като употребата им в горивата е нараснала четиридесет пъти от 2006 г. насам.
 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase