снимка: Ройтерс
Американските власти обвиняват Facebook в продажбата на целенасочена, дискриминационна реклама, която нарушава американския закон за справедливо жилищно настаняване (т. нар. Fair Housing Act). Регулаторите в САЩ преразглеждат и дали рекламите, поставени от Twitter Inc. и Google на Alphabet Inc. също дискриминират хората, търсещи място за живеене.

Министерството на жилищното строителство и градоустройството обвини в четвъртък Facebook, че позволява и насърчава пристрастия, основани на расата и религията, както и на пола, като ограничава кой може да вижда реклами, свързани с жилища, на своите платформи и в интернет. Министерството също така е изпратило писма до Twitter и Google, с които разпитва за рекламните системи за техните сайтове и продукти, пояснява Брайън Съливан, говорител на ведомството, цитиран от Bloomberg.

„Facebook дискриминира хората въз основа на това кои са те и къде живеят”, казва Бен Карсън, министър на жилищното развитие и градското устройство. „Използването на компютър за ограничаване на жилищния избор на дадено лице може да бъде също толкова дискриминационно, колкото и затварянето на вратата пред лицето на някого".

Социалната мрежа позволявала на рекламиращите жилища лица да изключват хората, които са класифицирани като родители; с неамерикански произход, нехристияни и с интереси за достъпността на средата и испанска култура; както и други специфични класове групи, се казва в изявление на министерството.

Целия материал четете в Investor.bg
 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase