снимка: Ройтерс

За пръв път 34-годишният Марк Зукърбърг не пише тези думи към своите последователи във Facebook. Досега мрежата на Зукърбърг бе първият избор на рупор, но миналата седмица той реши, че иска да достигне до друга целева група: читателите на американския вестник Wall Street Journal.

Той се опитва да защити своя бизнес модел: свободен достъп до мрежата срещу потребителски данни за реклама.

След скандалната за Facebook 2018 г. изискванията за регулиране стават все по-силни. Зукърбърг иска да предотврати най-лошото за своята 40-милиардна група - продажбите биха могли да се сринат заради ограниченията за достъп.

Въпреки това Марк не пише нищо ново в своята колонка. Главният изпълнителен директор влиза в ролята на оправомощен и визионер: милиарди хора намират Facebook за полезен; в компанията са създали услуги, които са популярни и необходими ежедневно. "Вярвам, че всеки трябва да има глас", продължава той. Следователно свободният достъп до мрежата е от решаващо значение.

Зукърбърг остава неясен за това колко данни съхранява Facebook за потребителите си. Скандалите около руската манипулация на изборите в САЩ, злоупотребата с данни от Cambridge Analytica и мащабният достъп до потребителски данни от избрани партньорски компании не се крие. Той просто пише „че най-важните принципи около данните са прозрачност, избор и контрол". Потребителите трябва да могат ясно да решат как ще се използва тяхната информация. "Ние вярваме, че решение, което затвърждава тези принципи в интернет, ще бъде добро за всички", продължава той.

Зукърбърг иска да сигнализира готовност за партньорство на политиците и в същото време да предотврати разрушаването на бизнеса си.

Какво свърши по същото време друг топ мениджър - Шерил Сандберг, вижте в продължението на материала тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase