снимка: Softbank

Японският конгломерат SoftBank Corp. представи нов робот, но за разлика от приказливия му предшественик Pepper, който беше пуснат в продажба преди три години, наследникът пропуска рaзговорите и просто чисти пода, предава Bloomberg.

Whiz, автономната машина за почистване на подове, предназначена за компании, ще се появи на пазара в Япония през февруари, обяви самата SoftBank. 32-килограмовото устройство се задвижва от самоуправляващ се софтуер и редица сензори от Brain Corp., базиран в Сан Диего стартъп, който е част от 100-милиардния Vision Fund на SoftBank. Машината ще може да се наема за 25 хил. йени (222 долара) месечно.

Pepper, първият опит в сферата на роботиката на SoftBank, беше рекламиран като "компания у дома" и като "асистент по продажбите" в магазините. Въпреки че роботът за 1600 долара има език, подобен на този на човека, и може да поддържа очен контакт, водейки кратки неангажиращи разговори, той така и не успя да набере инерция.

Brain, от своя страна, не прави собствения си хардуер, а вместо това се насочва към разработката на софтуер, който позволява на машините да са автономни в затворени пространства.

„Ние в Brain искаме да видим бъдещето, в което роботите ще са навсякъде“, коментира Юджийн Ижкевич, основател и главен изпълнителен директор на компанията. „Искаме да позволим тази революция“.

Повече за робота вижте в продължението на материала в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase