снимка: Ройтерс

Китайският милиардер и технологичен предприемач Джак Ма възнамерява до една година да напусне позицията си на председател на Борда на директорите на китайския онлайн гигант Alibaba. Това става ясно от официално публикуваното писмо на Alibaba. Наследник на позицията ще бъде Даниел Джан, който от почти пет години е главен изпълнителен директор на компанията и надзирава оперативната ѝ дейност.

Още през уикенда имаше съобщения, че Ма ще обяви оставката си. Въпреки това имаше различна информация за това кога ще се откаже от поста си в групата Alibaba. Сега времето изглежда ясно: за да се осигури „плавен и успешен" преход, Ма ще остане председател до септември 2019 г., пише 54-годишният милиардер. Ма все още иска да запази длъжността си като директор в надзорния съвет до срещата на акционерите през 2020 г., предава DPA.

„Учителите винаги искат техните ученици да ги надминат. Най-отговорното за мен и за компанията е по-младите и по-талантливите хора да я поведат," пише Ma по-нататък. Той е считан за вездесъщото лице и лидер на най-голямата китайска платформа за търговия.

Ма, който в понеделник става на 54 години, ръководи редица благотворителни проекти в областта на образованието и околната среда. Той е култова фигура в китайската интернет индустрия и привлече голям брой последователи сред предприемачите и в поп културата. На официални събития често е посрещан от скандиращи почитатели.

Фактът, че той ще успее да изгради най-голямото публично търгувано дружество в страната и ще стане (със състояние за около 34 млрд. евро) един от най-богатите хора в страната, дори не можеше да се допуска преди две десетилетия. И то не само, защото Ма се е провалил при кандидатурата си за първа работа като продавач в американската верига Kentucky Fried Chicken, но и защото е трябвало да кандидатства няколко пъти за прием в китайски университети, докато най-сетне успява да запише английска филология. През 1995 г. работата му като преводач го довежда до САЩ, където се запознава с възможностите на интернет.

Едва половин година по-късно Ма пуска първия си сайт в Китай. Но онлайн регистърът за китайски компании се превръща в провал. Но втората му идея се отплаща – с помощта на начален капитал от 60 000 долара от приятели той създава през 1999 г. в хола си Alibaba. Днес компанията има 576 млн. активни потребители, като само през миналата година е привлякла нови 24 млн. души.

Въпреки своето господство на китайския пазар Alibaba продължава да расте бързо: тримесечните приходи са се увеличили с 61% на годишна база до 80,9 млрд. юана (приблизително 10,2 млрд. евро).

На какво ще се посвети Ма вижте в продължението на материала в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase