снимка: Ройтерс

YouTube планира да представи платена музикална услуга през март 2018 г., предава Bloomberg, като се позовава на запознати с темата източници. Това би бил третият опит на компанията майка Alphabet Inc. да навакса изоставането си в тази сфера спрямо конкурентите Spotify и Apple Inc.

Новата услуга би помогнала да се успокоят ръководителите на компаниите от звукозаписната индустрия, които настояват за повече приходи от YouTube. Warner Music Group, една от трите най-големи световни звукозаписни компании, вече е подписала споразумението, поясняват пожелалите да останат анонимни източици.

YouTube е в преговори и с другите два големи лейбъла - Sony Music Entertainment и Universal Music Group, както и с Merlin, консорциум от независими лейбъли, поясняват източниците.

Платените услуги от Spotify и Apple Music стимулират възстановяването на музикалния бизнес, който отново се разраства след почти две десетилетия на упадък. И все пак големите звукозаписни компании твърдят, че ръстът ще бъде още по-значителен, ако се включи и YouTube, която критикуват, че не ги компенсира достатъчно като се има предвид колко хора използват сайта, за да слушат музика.

Музиката е един от най-популярните видео жанрове в YouTube, който привлича повече от един милиард потребители месечно. 

YouTube не успя да постигне същия успех като Apple или Spotify в убеждаването на хората да се запишат за нейните платени музикални услуги, макар че опита да стори това. През 2011 г. Google пусна услуга за поточно предаване на аудио Google Play Music. YouTube Music Key дойде през 2014 г., като предостави на абонатите музикални видеоклипове без реклами. Тази услуга се трансформира в YouTube Red през 2016 г., позволявайки на потребителите да гледат видео без реклама.

Новата услуга, наречена Remix, ще включва подобен на Spotify стрийминг по заявка и ще включва елементи от YouTube, например видеоклипове, казват източниците на агенцията. YouTube се е свързал с изпълнителите, за да потърси помощта им за популяризирането на новата услуга, твърди един от източниците на Bloomberg.

YouTube трябва да преодолее няколко препятствия, за да постигне целта си да пусне услугата през март. Компанията не само се опитва да договори нови сделки с Universal и Sony от повече от година насам, но и води преговори с Vevo. Vevo, която е собственост на Universal и Sony, също разпространява музикални видеозаписи.

Въпреки, че музикалната индустрия се надяваше, че Red ще бъде посветена на музиката, YouTube я насърчи да стане „дом за оригинални видео проекти“, като комедията за научна фантастика Lazer Team или сериала The Karate Kid.

YouTube назначи през миналата година бившия изпълнителен директор на Warner Music Лайър Коен, за да помогне за музикалните операции и да служи за връзка със звукозаписния бизнес. През 2006 г. Google премести голяма част от персонала си за Google Play Music в YouTube, а Коен обяви плановете си да създаде нова платена услуга.

Още подобни материали четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase