снимка: Ройтерс

 Възходът на социалните медии през последните десет години не само промени начина, по който хората общуват, но несъмнено оказа влияние и върху това как те пазаруват - било то онлайн или в бутикa зад ъгъла.

Преди да направят покупка, потребителите вече имат възможност да преминат през хиляди продуктови снимки в Instagram или Pinterest, да прегледат за промоции във Facebook страницата на търговеца на дребно или да потърсят коментари за марката в Twitter.

Според доклада Total Retail 2016 на PwC - глобално проучване сред близо 23 хил. души, 78 процента от потребителите се влияят от социалните медии, когато пазаруват онлайн. Таблицата на Statista.com по-долу обобщава начините, по които социалните медии влияят на поведението при онлайн пазаруване.

Тази година около 137,4 млн. американци се очаква да участват в шопинг лудостта по случай Деня на благодарността. Традиционно Черният петък и Кибер понеделникът са два от най-важните търговски дни в САЩ, като клиентите пръскат милиарди долари, за да дадат началото на ваканционния сезон.

Тази година облеклото оглавява списъка за най-търсените за подаръци вещи. Според изследване на маркетинг компанията Nielsen 61 на сто от американските потребители планират да закупят някакъв вид облекло през тазгодишните празници. Потребителската електроника и видео игрите също са горещи теми за тази година, като съответно 56 и 43 процента от клиентите планира да купят такива.

И докато търговците на дребно и потребителите се подготвят за най-големия търговски уикенд за годината, традиционните и онлайн магазините се конкурират за вниманието (и парите) на клиентите. Най-актуалните изследвания показват, че потребителите ще разделят своите разходи за подаръци равномерно между цифровия и реалния свят, но как ще решат откъде какво да купят?

Според проучване, проведено от Националната федерация на търговците на дребно, става дума за правилните сделки. На въпроса кои са най-важните фактори при вземането на решение за пазаруване при определен търговец на дребно, който има и онлайн, и офлайн присъствие, 73 на сто назовават продажбите и отстъпките като ключов фактор. Но как иначе търговците може да примамват купувачите при тях? Графиката по-долу показва някои отговори.

Вижте графиките в Investor.bg

Коментари Напиши коментар

3

Реално мислещ

преди 5 години

Затова ли на меила ми върви пеи пал и тем подобни нап е време да ги одерат и тях , защо интересно мие се бизнесмени са един не съм видял да иде в нап да плати данъци кабел интернет я си скъсквам давам последните си пари на тая държава оня живее на помощи както и да е като гледам какви хубави бг момичета ловят свят ми се завива ние българите толкова ли сме *** из тия малки градове ами се присмиваме кои де работил и първия въпрос на всяка е ти къде работиш ко не работиш държавно си никои

2

Анонимен

преди 5 години

Кви са тия комуни бре като искам поръчвам и плащам аз съм с парите си кви социалки кви пет лева аиде стига тоя строи

1

Анонимен

преди 5 години

За невладеещите таксиметрово-журналистическия жаргон пояснявам:"Социалка" е малка комунална квартира за социално слаби, предоставяна безвъзмездно от общината.Също така е и порция топла супа, предоставяна на бездомниците от благотворителни кухни.