Снимка: МРРБ

Има решение за трафика през тунел "Железница". Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала "Струма" и то да премине през едната тръба на тунел "Железница".

Още по темата
Това съобщи след проверка на място заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов, съобщи Bulgaria ON AIR. Заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Иво Иванов, директорът на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областният управител Николай Шушков и директорът на ОДМВР Георги Кандев той инспектира трасето и се запозна с проблемите.

Два са свлачищните участъци, които попадат в обхвата на лот 3.1. от АМ "Струма" – единият е преди началото на тунел "Железница" в посока Гърция, а другият след съоръжението, над платното в посока София.

За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. В двумесечен срок е възможно пускането в движението по цялото трасе.

"Четири са нещата, които трябва да се довършат в самия тунел "Железница", съобщи представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта. За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Той увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.

"Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромна напрежение в Благоевградска област" каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов. Той коментира, че тунел "Железница" е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.

"Вече е изготвен и идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ. В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки", съобщи ръководителят на обекта инж. Атанас Петков. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че строителството ще може  да приключи  в срок от два месеца.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase