Два са факторите, довели до тежката катастрофа на магистрала "Струма" с много жертви. Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. Това мнение сподели пътният експерт инж. Владимир Жиянски.
 
"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Инженерът изтъква липсата на осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите. 
 
"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски. 
 
"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той.
 
По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.
 
"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.
 
И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси". 
 
Как изглежда съоръжение Ню Джърси вижте в следващото видео:
 

 
Инж. Жиянски сравни автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма". 
 
"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той. 
 
Гледайте целия разговор във видеото. 

Коментари Напиши коментар

116

Joro

преди 1 седмица

Пичове, що се правите на треснати! Кой ви говори за аварийна лента. Тракия до отбивката за Нови хан е 3+1 ленти. Хемус на виадуктите е 3+1, Струма на изкачването е 3+1, Северната тангента почти ялата е 3+1, Околовръснното южната - 3+ локално. Винетки имате ли въобще? Излизали ли сте от София? На въпросното място съм минал в неделя. Жалко, че се е случило това.

115

Анонимен

преди 1 седмица

Къде е видял този експерт напълно осветена магистрала по света?Нужна е качествена маркировка и знаци и най-вече светлоотразяване-котешки очи!Пътищата ни в това отношение са пълна трагедия!А някъде да сте видяли светлинни табла с актуална информация за силен вятър,гъста мъгла и т.н?Хемус от Правец до София също е като блато.Някой да пита защо не се поддържа светлоотразяване и маркировка?А какво да кажем за хилядите билбордове,непосредствено до пътното платно и то на "магистрали"?

114

Колкото

преди 1 седмица

Ток за осветление?Направо е абсурдно!ЛЕД СВЕТЛИНИТЕ СА без пари почти(в сравнение с кражбите които се правят от магистрални строежи)Отгоре на туй ток не трябва!Има евтини слънчеви панели и ЛЕД лампи.Не трябва кой знае колко светлина.Просто човек да види накъде да се ориентира!