Снимка: БГНЕС

Разреден е графикът на градския транспорт във Варна. Причината - голяма част от шофьорите на автобусите са с коронавирус. В момента 27 водачи на общинския превозвач са в болнични. 10 от тях са с положителни проби за COVID-19, а останалите с други заболявания.Пътниците страдат от многото чакане, а всеки закъснял автобус трябва да поеме голям брой хора и така дистанцията между хората е трудна да се осъществи.

Заради недостига на шофьори няма кой да замести болните. В пиковите часове сутрин и вечер автобусите, които обслужват някои от по-натоварените линии, са препълнени. Така пътуването в градския транспорт се превръща в кошмар.

 "Но, когато сутрин не дойде някой затова, че е болен, докато намерим решение, се бавим. От там се получават тези неща. Нашите водачи са 355 - 27 болни, като сложим, това са 8% от персонала. Ако не дай си боже се разболее по-голям процент, няма да има кой да кара автобусите", заяви пред БНТ инж. Злати Златев, изпълнителен директор на "Градски транспорт" - Варна.

От общинския превозвач са взели мерки, за да не се разпространява вирусът сред персонала и пътуващите в автобусите. Почистването се извършва от частна фирма.

 "Абсолютно всяка вечер всички машини, когато се приберат и се измият, се дезинфекцират. Отделно съм разпоредил да се направи за администрацията график, там където има повече от двама души в стая, да излизат хоум офис - през интернет да работим", допълни инж. Злати Златев, изпълнителен директор на "Градски транспорт" - Варна.

Ако един от автобусите не изпълни курса си, следващият трябва да поеме огромен поток от хора.

Една от причините за увеличилия се брой на болните от COVID-19 шофьори е, че някои от пътниците не носят маски.

Още по темата

От началото на годината досега са направени над 7500 проверки в автобусите на градския транспорт за спазване на противоепидемичните мерки. Установени са 91 нарушители. На 81 от тях са съставени актове.

  "Минималната санкция е 300 лева. До момента не сме имали случай на установено повторно нарушение", добави Тодор Иванов, заместник-кмет на Община Варна.

Според статистиката, най-често без предпазни маски в градския транспорт пътуват млади хора на възраст от 20 до 30 години.

  "Възрастните хора са абсолютно перфектни, стриктни и спазват разпоредбите, докато младите хора си позволяват нарушения, за което съответно са и санкционирани", коментира Тодор Иванов.

"Но има, както навсякъде, отделни индивиди, които категорично отказват, за които се обаждаме на телефон 112, имаме разправии. Има такива хора, които смятат, че всичко това е някаква детска игра", каза още инж. Злати Златев, изпълнителен директор на "Градски транспорт" - Варна.

Очаква се до няколко месеца автопаркът на градския транспорт да бъде обновен със закупуването на 60 нови машини. Старите автобуси ще се използват само при крайна необходимост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase